Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
O złożoności procesu fuzji świadczy fakt, że duży odsetek tych transakcji kończy się fiaskiem. Kluczowym elementem w transakcji fuzji jest proces integracji. Stworzenie jednolitego i skutecznie działającego przedsiębiorstwa uzależnione jest od właściwie przeprowadzonych zmian we wszystkich obszarach zarządzania. Zmiany powinny być przeprowadzone w trzech obszarach: kulturowym, strukturalnym i procesowym. Biorąc pod uwagę znaczenie czynnika ludzkiego w organizacji kluczowe wydają się zmiany w obszarze kulturowym. Nacisk na elementy kulturowe pokazuje, że integracja, a nie tylko proste wykonywanie transakcji, staje się coraz ważniejszą kompetencją. Wiąże się z tym nie tylko realizacja zakładanych parametrów finansowych, ale także pomyślne zarządzanie ludźmi, wiedzą oraz wspólną pracą w środowisku, które powstaje po fuzji. Czynniki te są coraz częściej postrzegane jako decydujące o wydobyciu pełnej wartości z realizowanych fuzji i przejęć. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- ADLER, International Dimension of Organizational Behaviour, Kent Publishing Company, Boston 1986, s. 80.
- H. PILCAR, Public... po przejęciu, http://www.infor-pr.pl.
- P. SYPNIEWSKA, Międzynarodowe fuzje i przejęcia - zarządzanie zmianą w procesie integracji łączących się firm, http://www.aperogroup.com/index2.php.
- M. SZELĄGOWSKI, Dynamiczne zarządzanie procesami biznesowymi - przesłanki koncepcji, http://dyrekcja.objec- tis.net/biblioteka/articles/dynamicznel/view.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesach fuzji i prze jęć, pod red. A. POCZTOWSKIEGO, Oficyna Ekonomicz na, Kraków 2004, s. 92.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156811620