PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 3 | nr 1171 | 31--43
Tytuł artykułu

Oczekiwania praktyki gospodarczej wobec oferty szkół wyższych

Autorzy
Warianty tytułu
Teaching Program to Meet the Demands of Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono konieczność maksymalnego współdziałania nauki i gospodarki, dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb praktyki gospodarczej w szczególności rynku pracy. Przedstawiono takie koncepcje zachowania szkoły wyższej jak: teoria maksymalizacji zysku, teoria maksymalizacji użyteczności, model Servqual w zarządzaniu szkołą wyższą. Omówiono oczekiwania rynku pracy wobec absolwentów oraz wskazano takie formy współpracy uczelni z przedsiębiorstwami jak parki naukowo-technologiczne, przedsiębiorstwa spin off i inkubatory przedsiębiorczości.
EN
After a few years of social and economic transformations, Poland still has not created a satisfactory education system. In such a transformed reality, higher levels of education should meet the changes that are taking place in the economy, sometimes even overtake them. It is important to create a correlation between universities - their educational and experts offer and market expectations. The article presents possibilities for joint work between different economic entities and colleges. Those chances are just an example - not a formula for success. But these possibilities could help reach social and economic progress, as well as development.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bartniak A., Szkolnictwo wyższe w służbie gospodarki wiedzy, [w:] Polskie szkolnictwo wyższe w procesie budowania Europejskiego Społeczeństwa Wiedzy, red. G. Światowy, 16-17 listopada 2001.
  • Bcksiak J., Rachunek ekonomiczny świadczenia usług edukacyjnych, [w:] Badania nad edukacją ekonomiczną dla gospodarki rynkowej w Polsce, red. J. Beksiak, KBN i Fundacja Batorego, Warszawa 1996.
  • Dominiak P., Leja K., Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą, [w:] Polskie szkolnictwo wyższe w procesie budowania Europejskiego Społeczeństwa Wiedzy, red. G. Światowy, 16-17 listopada 2001.
  • Kabaj M., Projekt systemu integracji edukacji zawodowej i rynku pracy. W kierunku kształcenia dualnego, "Polityka Społeczna" 1998, nr 9.
  • Karwowski L., Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów. Konfederacja Pracodawców Polskich. Raport Związku Pracodawców Dolnego Śląska, Wrocław październik 2003.
  • Kryńska E. (red.), Polski rynek pracy, IPiSS, Warszawa 2004.
  • Krzyżanowska M., Marketingowe strategie usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego, "Marketing i rynek" 2004, nr 4.
  • Świątek J., Witkowski A, Edukacja wyższa w województwie dolnośląskim, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 2001.
  • Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 2002.
  • Kompetencje menedżerskie i interpersonalne polskich studentów. Raport Millward Brown SMG/ICRC, Warszawa, luty 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157304665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.