PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 562 | 269
Tytuł artykułu

Siła przetargowa przedsiębiorstwa a efektywność jego działalności marketingowej

Autorzy
Warianty tytułu
The Bargaining Power of the Enterprise and the Effectiveness of Its Marketing Activity.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono problematykę efektywności działalności marketingowej przedsiębiorstwa. Zanalizowano stosunki między przedsiębiorstwem a dostawcami i odbiorcami oraz opisano ich istotę, scharakteryzowano współdziałanie i konflikt między tymi podmiotami. Sklasyfikowano koncepcje źródeł siły przetargowej przedsiębiorstwa, omówiono symetrię i asymetrię siły przetargowej przedsiębiorstwa wobec dostawców i odbiorców. Opisano zależności miedzy siłą przetargową przedsiębiorstwa a efektywnością jego działalności marketingowej. Przedstawiono także sposoby zwiększania efektywności działalności marketingowej przedsiębiorstwa związane z wykorzystaniem siły przetargowej wobec dostawców i odbiorców.
EN
The issues of the enterprise marketing activity effectiveness were discussed. Relationships between the enterprise and suppliers were analysed as well as their essence was described; cooperation and conflict between those entities were characterised. The conception of the bargaining power sources in the enterprise were classified, and symmetry and asymmetry in bargaining power of suppliers and recipients were discussed. Correlation between the bargaining power and the effectiveness of enterprise marketing activity was described. Also, ways of increasing the enterprise marketing activity effectiveness connected with using bargaining power towards suppliers and recipients were presented. (AT)
Rocznik
Numer
Strony
269
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ambler T., Kokkinaki F., Measures of Marketing Success, "Journal of Marketing Management" 1997, No. 7.
  • Ambler T., Kokkinaki F., Puntoni S., Assessing Marketing Performance: Reasons for Metrics Selection, "Journal of Marketing Management" 2004, No. 3/4.
  • Andreassen T.W., Lindestad B., Customer loyalty and complex services. The impact of corporate image on quality, customer satisfaction and loyalty for customers with varying degrees of service expertise, "International Journal of Service Industry Management" 1998, No. 1.
  • Appiah-Adu K., Marketing activities and business performance: evidence from foreign and domestic manufacturing firms in a liberalized developing economy, "Marketing Intelligence & Planning" 1998, No. 7.
  • Baran R., Identyfikacja efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce, w: Koszty i efekty działań marketingowych, praca zbiorowa pod red. L. Garbarskiego, SGH, Warszawa 2008.
  • Baran R., Ocena efektywności marketingu, "Marketing i Rynek" 2007, nr 9.
  • Baran R., Pomiar efektów marketingu, "Marketing i Rynek" 2006, nr 8.
  • Baran R., Postępowanie przedsiębiorstwa w warunkach asymetrii siły przetargowej, "Marketing i Rynek" 2005, nr 10.
  • Baran R., Siła przetargowa przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 2004, nr 10.
  • Baran R., Wpływ dostawców i pośredników na efektywność marketingu, w: Efektywność marketingu, praca zbiorowa pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2005.
  • Baran R., Wpływ Internetu na stosunki między dostawcami a odbiorcami instytucjonalnymi, w: Konsumpcja i rynek w warunkach zmian systemowych, redakcja naukowa Z. Kędzior i E. Kieżel, PWE, Warszawa 2002.
  • Baran R., Wybór dostawców a efekty działania przedsiębiorstwa, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" zeszyt naukowy 24, SGH, Warszawa 2002.
  • Baran R., Rutkowski I., Koncepcje ujmowania efektów działań marketingowych, w: Koszty i efekty działań marketingowych, praca zbiorowa pod red. L. Garbarskiego, SGH, Warszawa 2008.
  • Bard J.F., Developing competitive strategies for buyer-supplier negotiations, "Management Science" 1987, No. 9.
  • Bauer H.H., Grether M., Leach M., Building customer relations over the Internet, ..Industrial Marketing Management" 2002, No. 2.
  • Bauer H.H., Hammerschmidt M., Customer-based corporate valuation: Integrating the concepts of customer equity and shareholder value, "Management Decision" 2005, No. 3.
  • Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Ekonomia, tom 1, PWE, Warszawa 1993.
  • Bensaou M., Portfolios of Buyer-Supplier Relationships, "Sloan Management Review" 1999, No. 4.
  • Berninghaus S., Güth W., Lechler R., Ramser H.-J., Decentralized versus collective bargaining - An experimental study, "International Journal of Game Theory" 2002, No. 3.
  • Biznes. Słownik pojęć ekonomicznych A-O, tom 9, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Biznes. Słownik pojęć ekonomicznych P-Ż, tom 10, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Black J., Słownik ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, Wydawnictwo MT Biznes, 2004.
  • Bliźniak D., Gontarski L., Giełda towarowa, Kantor Wydawniczy ZAKAMYCZE s.c, 1998.
  • Brandenburger A.M., Nalebuff B.J., The Right Game: Use Game Theory to Shape Strategy, "Harvard Business Review" 1995, No. 4.
  • Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, PWE, Warszawa 2000.
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Brooks R.C. Jr., Price Cutting and Monopoly Power, "Journal of Marketing" 1961, No. 5.
  • Cachon G.P., Zhang F., Procuring Fast Delivery: Sole Sourcing with Information Asymmetry, "Management Science" 2006, No. 6.
  • Certo S.C., Peter J.P., Strategic Management: Concepts and Applications, Random House, Business Division, New York 1988.
  • Chen M.-S., Chang H.-J., Huang Ch.-W., Liao Ch.-N., Channel coordination and transaction cost: A game-theoretic analysis, "Industrial Marketing Management" 2006, No. 2.
  • Chen Z., Dominant retailers and the countervailing-power hypothesis, "The Rand Journalof Economics" 2003, No. 4.
  • Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wydawnictwo HELION, Gliwice, 2004.
  • Chirouze Y, Le choix des canaux de distribution, Dunod, Paris 1982.
  • Christopher M., Peck H., Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  • Clark B.H., A summary of thinking on measuring the value of marketing, "Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing" 2001, No. 4.
  • Clark B.H., Managerial perceptions of marketing performance: efficiency, adaptability, effectiveness and satisfaction, "Journal of Strategic Marketing" 2000, No. 1.
  • Clark B.H., Marketing Performance Measures: History and Interrelationships, "Journal of Marketing Management" 1999, No. 8.
  • Cooke E.F., Rayburn J.M., Abercrombie C.L., The history of marketing thought as reflected in the definitions of marketing, "The Journal of Marketing Theory & Practice" 1992, No. 1.
  • Cook W.A., Talluri V.S., How the Pursuit of ROMI Is Changing Marketing Management, "Journal of Advertising Research" 2004, No. 3.
  • Cravens D.W., Strategic Marketing, IRWIN, 1997.
  • Curry A., Ringland G., Young L., Using scenarios to improve marketing, "Strategy & Leadership" 2006, No. 6.
  • Cygler J., Typologia powiązań kooperencyjnych przedsiębiorstw, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" zeszyt naukowy 77, SGH, Warszawa 2007.
  • Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001.
  • Czubała A., Międzyorganizacyjne relacje w kanałach dystrybucji, w: Marketing u progu XXI wieku, redakcja naukowa: A. Czubała, J.W. Wiktor, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2001.
  • Darroch J., Miles M.P., Jardine A., Cooke E.F., The 2004 AMA definition of marketing and its relationship to a market orientation: an extension of Cooke, Rayburn & Abercrombie (1992), "Journal of Marketing Theory and Practice" 2004, No. 4.
  • Davidson J.H., Transforming the Value of Company Reports through Marketing Measurement, "Journal of Marketing Management" 1999, No. 8.
  • Day GS., The Capabilities of Market-Driven Organizations, "Journal of Marketing" 1994, No. 4.
  • Dembińska-Cyran I., Holub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004.
  • Diamantopoulos A., Vertical Quasi-integration Revisited: the Role of Power, "Managerial and Decision Economics" 1987, No. 3.
  • Domański T, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • Domański T, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa 2005.
  • Drewiński M., Giełdy towarowe, PWE, Warszawa 1997.
  • Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI. Raport z badań, kierownictwo naukowe M. Strużycki, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2001.
  • Dziuba T., Handel aukcyjny. Rynki - metody - technologie, Difin, Warszawa 2008.
  • Efektywność marketingu, praca zbiorowa pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2005.
  • Ekonomia od A do Z. Encyklopedia podręczna, pod red. nauk. S. Sztaby, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., Warszawa 2007.
  • El-Ansary A.I., Stern L.W., Power Measurement in the Distribution Channel, "Journal of Marketing Research" 1972, No. 1.
  • Etgar M., Channel Domination and Countervailing Power in Distributive Channels, "Journal of Marketing Research" 1976, No. 3.
  • Feinberg R.M., The Lerner Index, Concentration, and the Measurement of Market Power, "Southern Economic Journal" 1980, No. 4.
  • Finanse, praca, zbiorowa pod red. nauk. J. Ostaszewskiego, Difin, Warszawa 2005.
  • Finanse przedsiębiorstwa, praca zbiorowa pod red. L. Szyszko i J. Szczepańskiego, PWE, Warszawa 2003.
  • Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2007.
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
  • Fornalczyk A., Biznes a ochrona konkurencji, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Kraków 2007.
  • Foster G., Gupta M., Marketing, Cost Management and Management Accounting, "Journal of Management Accounting Research", Fali 1994, Vol. 6.
  • Frazier G.L., On the Measurement of Interfirm Power in Channels of Distribution, "Journal of Marketing Research" 1983, No. 2.
  • French J.R.P. Jr., Raven B.H., The bases of social power, w: Studies in social power, red. D. Cartwright, The University of Michigan, Ann Arbor, 1959.
  • Garbarski L., Strategie w różnych fazach rozwojowych rynku, w: Strategie marketingowe, praca zbiorowa pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2004.
  • Garbarski L., Wpływ pozyskiwania i utrzymywania nabywców na efektywność marketingu, w: Efektywność marketingu, praca zbiorowa pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2005.
  • Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
  • Garbarski L., Krzyżanowska M., Koncepcje ujmowania kosztów działań marketingowych, w: Koszty i efekty działań marketingowych, praca zbiorowa pod red. L. Garbarskiego, SGH, Warszawa 2008.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Gaski J.F., Distribution channels: a validation study, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 1996, No. 5.
  • Gaski J.F., Interrelations Among a Channel Entity's Power Sources: Impact of the Exercise of Reward and Coercion on Expert, Referent, and Legitimate Power Sources, "Journal of Marketing Research" 1986, No. 1.
  • Gaski J.F., Nevin J.R., The Differential Effects of Exercised and Unexercised Power Sources in a Marketing Channel, "Journal of Marketing Research" 1985, No. 2.
  • Gibson L.D., Quo Vadis, Marketing Research? "Marketing Research" 2000, No. 1.
  • Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2000.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
  • Goering G.E., Boyce J.R., Taxation and Market Power when Products are Durable, "Journal of Regulatory Economics" 1996, No. 1.
  • Gonzalez M.E., Quesada G., Monge C.A.M., Determining the importance of the supplier selection process in manufacturing: a case study, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 2004, No. 6.
  • Gordon LH., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Grajewski R, Organizacja procesowa. Projektowanie i konfiguracja, PWE, Warszawa 2007.
  • Greer D.F., Market power and wage inflation: a further analysis, "Southern Economic Journal" 1975, No. 3.
  • Gregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Gruen T.W., The Outcome Set of Relationship Marketing in Consumer Markets, "International Business Review" 1995, No. 4.
  • Gundlach G.T., The American Marketing Association's 2004 Definition of Marketing: Perspectives on Its Implications for Scholarship and the Role and Responsibility of Marketing in Society, "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, No. 2.
  • Gundlach G.T., Cadotte E.R., Exchange Interdependence and Interfirm Interaction: Research in a Simulated Channel Setting, "Journal of Marketing Research" 1994, No. 4.
  • Gupta S., Lehmann D.R., Managing Customers as Investments. The Strategic Value of Customers in the Long Run, Wharton School Publishing, 2005.
  • Hamel G., Prahalad C.K., Strategy as Stretch and Leverage, "Harvard Business Review" 1993, No. 2.
  • Hansen S.W., Power as a Predictor of Industrial Complaining Styles in a Buyer/Seller Relationship: The Buyer's Perspective, "Journal of Business & Industrial Marketing" 1997, No. 2.
  • Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Hunt S.D., A Responsibilities Framework for Marketing as a Professional Discipline, "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, No. 2.
  • Hunt S.H., Nevin J.R., Power in a Channel of Distribution: Sources and Consequences, "Journal of Marketing Research" 1974, No. 2.
  • Hyde Ch.E., Perloff J.M., Can Market Power Be Estimated? "Review of Industrial Organization" 1995, No. 4.
  • Ignasiak E., Optymalizacja projektów inwestycyjnych, PWE, Warszawa 1994.
  • Iyer G., Villas-Boas L.M., A Bargaining Theory of Distribution Channels, "Journal of Marketing Research" 2003, No. 1.
  • Jacoby H.G., Murgai R., Rehman S.U., Monopoly Power and Distribution in Fragmented Markets: The Case of Groungwater, "The Review of Economic Studies" 2004, No. 248.
  • Jain D., Singh S.S., Customer lifetime value research in marketing: A review and future directions, "Journal of Interactive Marketing" 2002, No. 2.
  • Jonas A., Analiza kosztów działań marketingowych i wyników finansowych, w: Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, praca zbiorowa pod kierunkiem A. Czubały i R. Niestroja, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2004.
  • Jonas K., Koszty działań marketingowych w ujęciu księgowym, w: Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, praca zbiorowa pod kierunkiem A. Czubały i R. Niestroja, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2004.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1995.
  • Kahraman C, Cebeci U., Ulukan Z., Multi-criteria supplier selection using fuzzy AHP, "Logistics Information Management" 2003, No. 6.
  • Kail J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Kamerschen D.R., McKenzie R.B., Nardinelli C, Ekonomia, Fundacja Gospodarcza NSZZ "Solidarność", Gdańsk 1991.
  • Kaplan R.S., Cooper R., Zarządzanie kosztami i efektywnością, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • Karasiewicz G., Pomiar efektywności strategii marketingowych - kluczowe problemy, "Problemy Zarządzania" nr 2, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski, 2007.
  • Kauffman R.G., Popkowski Leszczyc P.T.L., An optimization approach to business buyer choice sets: How many suppliers should be included? "Industrial Marketing Management" 2005, No. 1.
  • Keysuk K., On Interfirm Power, Channel Climate, and Solidarity in Industrial Distributor-Supplier Dyads, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2000, No. 3.
  • Kiczmachowska E., Pomiar siły przetargowej w kanałach dystrybucji, "Marketing i Rynek" 2008, nr 8.
  • Klein A., Swartzendruber T., A User's Guide to Marketing ROI, "Marketing Health Services" 2003, No. 3.
  • Kłosiewicz U., Korzyści ze współpracy z zagranicznymi sieciami handlowymi, "Marketing i Rynek" 2000, nr 1.
  • Kłosiewicz U., Uciążliwe aspekty współpracy z zagranicznymi sieciami handlowymi, "Marketing i Rynek" 2000, nr 2.
  • Kłosiewicz-Górecka U., Współpraca i integracja na rynku FMCG w Polsce, w: Wpływ integracji przedsiębiorstw handlowych na procesy konkurencji, redaktor naukowy B. Pokorska, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2005.
  • Kornai J., Anti-Equilibrium. Teoria systemów gospodarczych. Kierunki badań, PWN, Warszawa 1977.
  • Kornai J., Niedobór w gospodarce, PWE, Warszawa 1985.
  • Koszty i efekty działań marketingowych, praca zbiorowa pod red. L. Garbarskiego, SGH, Warszawa 2008.
  • Kotler Ph., Marketing, REBIS, Poznań 2005.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Kumar N., Scheer L.K., Steenkamp J.-B.E.M., Interdependence, Punitive Capacity, and the Reciprocation of Punitive Actions in Channel Relationships, "Journal of Marketing Research" 1998, No. 2.
  • Lam S.Y., Shankar V., Erramilli M.K., Murthy B., Customer Value, Satisfaction, Loyalty, and Switching Costs: An Illustration From a Business-to-Business Service Context, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2004, No. 3.
  • Leksykon marketingu, pod red. J. Altkorna i T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.
  • Lenskold J.D., Marketing ROI: Playing to win, "Marketing Management" 2002, No. 3.
  • Lenskold J.D., Pomiar rentowności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Leszczyński Z., Skowronek-Mielczarek A., Analiza ekonomiczno-finansową spółki, PWE, Warszawa 2004.
  • Lindblom Ch.E., "Bargaining power" in price and wage determination, "Quarterly Journal of Economics" 1948, No. 3.
  • Lipsey R.G., Steiner P.O., Economics, Harper & Row, Publishers, 1978.
  • Logistyka dystrybucji, praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, Difin, Warszawa 2001.
  • Lopez R.A., Azzam A.M., Lirón-Espańa C, Market Power and/or Efficiency: A Structural Approach, "Review of Industrial Organization" 2002, No. 2.
  • Luo X., Trust production and privacy concerns on the Internet, A framework based on relationship marketing and social exchange theory, "Industrial Marketing Management" 2002, No. 2.
  • Lusch R.F., Marketing's Evolving Identity: Defining Our Future, "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, No. 2.
  • Lusch R.F., Brown J.R., A Modified Model of Power in the Marketing Channel, "Journal of Marketing Research" 1982, No. 3.
  • Mahin Ph.W., Business-to-Business Marketing: Strategic Resource Management and Cases, Allyn and Bacon, 1991.
  • Malawski M., Wieczorek A., Sosnowska H., Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Maloni M., Benton W.C., Power influences in the supply chain, "Journal of Business Logistics" 2000, No. 1.
  • Mansfield E., Podstawy mikroekonomii. Zasady, przykłady, zadania, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2002.
  • Marciniak B., Badanie satysfakcji klientów - problemy i metody badawcze, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11.
  • Marketing na rynku instytucjonalnym, praca zbiorowa pod red. T. Gołębiowskiego, PWE, Warszawa 2003.
  • Martin D.D., Monopoly power and the durability of durable goods, "Southern Economic Journal" 1962, No. 3.
  • Mastenbroek W., Negocjowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Mathieu J.-R, Roehrich G.,Les trois representations du marketingau-travers deses definitions, "Revue Francaise du Marketing" 2005, no 4/5.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  • McConnell C.R., Economics: principles, problems, and policies, McGraw-Hill Book Company, 1987.
  • McGrath A., The management of marketing productivity, "The Journal of Business & Industrial Marketing" 1992, No. 4.
  • Merunka D., Kazmierczak J.-B., ROMI: Une revolution dans la pansee et les pratiques en marketing, ..Decisions Marketing" Octobre-Decembre 2005, no 40.
  • Mick D.G., The End(s) of Marketing and the Neglect of Moral Responsibility by the American Marketing Association, "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, No. 2.
  • Misiąg F., Makroekonomiczne funkcje handlu w transformowanej gospodarce, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2002.
  • Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2005.
  • Munson Ch.L., Rosenblatt M.J., Rosenblatt Z., The Use and Abuse of Power in Supply Chains, "Business Horizons" 1999, No. 1.
  • Nasiłowski M., System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2002.
  • Niestrój R., Finansowe aspekty marketingu, w: Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, praca zbiorowa pod kierunkiem A. Czubały i R. Niestroja, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2004.
  • Niestrój R., Istota i znaczenie marketingu, w: Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 2003.
  • Nojszewska E., Podstawy ekonomii, WSiP, Warszawa 1995.
  • Nowa encyklopedia powszechna PWN, tom 2, D-H, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Nowak M., Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa 2007.
  • Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • Olczak A., Urbaniak M., Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006.
  • Onesime O.C.T., Xiaofei X., Dechen Z., A decision support system for supplier selection process, "International Journal of Information Technology 8c Decision Making" 2004, No. 3.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcje i zastosowania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Palmer A., Bejou D., Buyer-Seller Relationships: A Conceptual Model and Empirical Investigation, "Journal of Marketing Management" 1994, No. 6.
  • Peppard J., Rowland Ph., Re-engineering, Gebethner i Ska, Warszawa 1997.
  • Petersen K.J., Ragatz G.L., Monczka R.M., An Examination of Collaborative Planning Effectiveness and Supply Chain Performance, "The Journal of Supply Chain Management" 2005, No. 2.
  • Piercy N., Marketing Asset Accounting: Scope and Rationale, "European Journal of Marketing" 1986, No. 1.
  • Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa 2001.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1993.
  • Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. nauk. J. Pindakiewicza, SGH, Warszawa 1997.
  • Podstawy rachunkowości, praca zbiorowa pod red. K. Sawickiego, PWE, Warszawa 2005.
  • Pokorska B., Maleszyk E., Integracja przedsiębiorstw handlowych a procesy konkurencji, PWE, Warszawa 2006.
  • Pokorska B., Maleszyk E., Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa 2002.
  • Porter M.E., How competitive forces shape strategy, "Harvard Business Review" 1979, No. 2.
  • Porter M.E., Industrial Organization and the Evolution of Concepts for Strategic Planning: The New Learning, ..Managerial and Decision Economics" 1983, No. 3.
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006.
  • Porter M.E., Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Porter M.E., The five competitive forces that shape strategy, "Harvard Business Review" 2008, No. 1.
  • Powell GR., Return on Marketing Investment. Demand More from your Marketing and Sales Investments, RPI Press, 2002.
  • Prahalad C.K., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review" 1990, No. 3.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, 1998.
  • Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza. Pojęcia, problemy, zadania, praca zbiorowa pod red. A. Karmańskiej, Difin, Warszawa 2004.
  • Raven B.H., The Bases of Power: Origins and Recent Developments. A Presentation In Honor of John R. P. French on the Occasion of his Receiving the Kurt Lewis Award, 1992.
  • Raven B.H., Kruglanski A.W., Conflict and Power, w: The Structure of Conflict, red. P. Swingle, Academic Press, New York and London 1970.
  • Raven B.H., French J.R.P. Jr., Group support, legitimate power, and social influence, "Journal of Personality" 1958, No. 3.
  • Robbins S.P., Management: Concepts and Applications, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1988.
  • Robbins S.P., DeCenzo D.A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  • Rokkan A.I., Haugland S.A., Developing relational exchange: Effectiveness and power, "European Journal of Marketing" 2002, No. 1/2.
  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  • Romanowska M., Zarządzanie strategiczne firmą, CIM, Warszawa 1995.
  • Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
  • Rust R.T., Ambler T., Carpenter G.S., Kumar V., Srivastava R.K., Measuring Marketing Productivity: Current Knowledge and Future Directions, "Journal of Marketing" 2004, No. 4.
  • Rutkowski I., Istota strategii marketingowych, w: Strategie marketingowe, praca zbiorowa pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2004.
  • Rutkowski I., Marketingowe koncepcje wartości, "Marketing i Rynek" 2006, nr 2.
  • Samuelson W.F., Marks S.G., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 1998.
  • Sarjusz-Wolski Z., Strategia zarządzania zaopatrzeniem. Praktyka logistyki biznesu, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 1998.
  • Schlesinger J.R., Market structure, union power and inflation, "Southern Economic Journal" 1958, No. 3.
  • Schwartz M., Tsadik R., Maddox K., AMA's definition of marketing stirs debate, "B to B" 2008, No. 2.
  • Sen A., Multidimensional Bargaining Under Asymmetric Information, "International Economic Review" 2000, No. 2.
  • Sheth J.N., Sisodia R.S., High Performance Marketing, "Marketing Management" 2001, No. 3.
  • Sheth J.N., Uslay C, Implications of the Revised Definition of Marketing: From Exchange to Value Creation, "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, No. 2.
  • Shister J., The theory of union bargaining power, "Southern Economic Journal" 1943, No. 2.
  • Słownik ekonomiczny przedsiębiorcy, Wydawnictwo "ZNICZ", Szczecin 2000.
  • Słownik finansów i bankowości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Słownik języka polskiego PWN, tom A-K, tom L-P, tom R-Z, redaktor naukowy prof. M. Szymczak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Spyra Z., Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2007.
  • Srivastava R.K., Fahey L., Christensen H.K., The resource-based view and marketing: The role of market-based assets in gaining competitive advantage, "Journal of Management" 2001, No. 6.
  • Srivastava R.K., Shervani T.A., Fahey L., Market-Based Assets and Shareholder Value: A Framework for Analysis, "Journal of Marketing" 1998, No. 1.
  • Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  • Stern L.W., El-Ansary A.I., Marketing Channels, Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1977.
  • Stern L.W., El-Ansary A.I., Brown J.R., Management in Marketing Channels, Prentice-Hall International, Inc., Englewood Cliffs, NJ 1989.
  • Stern L.W., El-Ansary A.I., Coughlan A.T., Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Stockdale R., Standing C, A framework for the selection of electronic marketplaces: a content analysis approach, "Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy" 2002, No. 3.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1994.
  • Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, redaktor naukowy M. Sławińska, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.
  • STRATEGOR, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  • Szulce H., Istota i ewolucja koncepcji marketingu, w: H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Szymura-Tyc M., Zasoby i kompetencje przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 2001, nr 5.
  • Światowiec J., Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006.
  • Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.
  • Taranko T., Wyodrębnianie kosztów działań marketingowych w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce, w: Koszty i efekty działań marketingowych, praca zbiorowa pod red. L. Garbarskiego, SGH, Warszawa 2008.
  • Thomas R.K., Measuring ROI: Is it worth it? "Marketing Health Services" 2002, No. 3.
  • Townsend J.D., Yeniyurt S., Deligonul Z.S., Cavusgil ST., Exploring the Marketing Program Antecedents of Performance in a Global Company, "Journal of International Marketing" 2004, No. 4.
  • Tucker D., Jones L., Leveraging the power of the Internet for optimal supplier sourcing, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 2000, No. 3/4.
  • Twaróg J., Koszty logistyki przedsiębiorstw, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2003.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Wilczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
  • Ury W, Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, PWE, Warszawa 2007.
  • Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007 r., DzU 2007, nr 50, poz. 331, z późn. zm.
  • Ustawa o terminach zapłaty w transakcjach handlowych z dnia 12 czerwca 2003 r., DzU 2003, nr 139, poz. 1323.
  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r., DzU 1993, nr 47, poz. 211, z późn. zm.
  • Vargo S.L., Lusch R.F., Evolving to a New Dominant Logic for Marketing, "Journal of Marketing" 2004, No. 1.
  • Walker O.C. Jr., Boyd HW. Jr., Larreche J.-C, Marketing Strategy. Planning and Implementation, Irwin/McGraw-Hill, 1996.
  • Walker O.C. Jr., Ruekert R.W., Marketing's Role in the Implementation of Business Strategies: A Critical Review and Conceptual Framework, "Journal of Marketing" 1987, No. 3.
  • Walker R.H., Slater R., Callaghan B., Smyrnios K., Johnson L.W., Measuring marketing performance against the backdrop of intra-organizational change, "Marketing Intelligence & Planning" 2004, No. 1.
  • Webster F.E. Jr., A Perspective on the Evolution of Marketing Management, "Journal of Public Policy & Marketing" 2005, No. 1.
  • Webster F.E. Jr., The changing role of marketing in the corporation, "Journal of Marketing" 1992, No. 4.
  • Wheelen T.L., Hunger J.D., Strategic Management and Business Policy, Addison-Wesley Publishing Company, 1989.
  • Whitehead G., Ekonomia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  • Wiesman D.L., Market power measurement for multimarket dominant firms, "The Antitrust Bulletin" 2007, No. 2.
  • Wilczyński W., Rynek sprzedawcy i rynek nabywcy a optymalne wykorzystanie zasobów, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1963.
  • Wilkie W.L., Moore E.S., Scholarly Research in Marketing: Exploring the '4 Eras' of Thought Development, "Journal of Public Policy 8c Marketing" 2003, No. 2.
  • Wilkie W.L., Moore E.S., What Does the Definition of Marketing Tell Us About Ourselves? "Journal of Public Policy & Marketing" 2007, No. 2.
  • Williams J.C., DuBrin A.J., Sisk H.L., Management & Organization, South-Western Publishing Co., Cincinnati, Ohio, 1985.
  • Wilson D.T., An Integrated Model of Buyer-Seller Relationships, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1995, No. 4.
  • Wilson R.M.S., Gilligan C, Pearson D.J., Strategic marketing management: Planning, implementation and control, Butterworth-Heinemann, 1992.
  • Wonnacott P., Wonnacott R., Economics, John Wiley & Sons, 1990.
  • Woodburn D., Marketing measurement action research model, "Measuring Business Excellence" 2006, No. 2.
  • Wrzosek W., Asymetria informacji, "Marketing i Rynek" 2000, nr 8-9.
  • Wrzosek W., Efekty marketingu, SGH, Warszawa 2006, opracowanie niepublikowane.
  • Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 2002.
  • Wrzosek W., Spór o paradygmat marketingu, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" zeszyt naukowy 24, SGH, Warszawa 2002.
  • Wrzosek W., Wokół efektów marketingu, "Marketing i Rynek" 2006, nr 5.
  • Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Wuyts S., Geyskens I., The Formation of Buyer - Supplier Relationships: Detailed Contract Drafting and Close Partner Selection, "Journal of Marketing" 2005, No. 4.
  • Yavas U., The bases of power in international channels, "International Marketing Review" 1998, No. 2.
  • Yilmaz C, Sezen B., Ozdemir O., Joint and Interactive Effects of Trust and (Inter) Dependence on Relational Behaviors in Long-Term Channel Dyads, "Industrial Marketing Management" 2005, No. 3.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, pod red. R. Krupskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. nauk.: A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Zinn W., Parasuraman A., Scope and intensity of logistics-based strategic alliances: a conceptual classification and managerial implications, "Industrial Marketing Management" 1997, No. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162398123

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.