PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 5 | nr 1187 Zarządzanie : kontekst strategiczny, kulturowy i zasobowy | 151--159
Tytuł artykułu

Wewnętrzna komunikacja jako zakres oddziaływania public relations - cele, zasady, znaczenie, narzędzia

Warianty tytułu
Internal Communication as an Area of PR Influence - Aims, Rules, Meaning Tools
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono zagadnienie komunikacji wewnętrznej jako jednej z gałęzi public relations (PR). Przedstawiono cele, zasady i znaczenie komunikacji wewnętrznej dla przedsiębiorstwa. Zaprezentowano narzędzia stosowane w tym typie komunikacji. Omawiane środki komunikacji podzielono na trzy grupy: środki związane z przekazywaniem informacji, środki związane z komunikacją bezpośrednią oraz środki wpływające na kształtowanie obrazu firmy w oczach pracowników.
EN
The article describes the role of internal PR for organization. It presents the main aims, mistakes, principles, and instruments of correct internal communication in organizations. The importance of internal PR will grow in the future. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bartolome F., Nikt nie ufa całkowicie szefom, [w:] Efektywna komunikacja, HBR, Gliwice 2005.
  • Bednarz A., Komunikacja wewnętrzna dla opornych, CIO-Magazyn dyrektorów IT, styczeń 2006.
  • Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2006.
  • Chan Kim W., Mauborgne R., Chcesz, by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair, HBR, marzec 2004.
  • Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań 2005.
  • Gregory A., Public relations w praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  • Olsztyńska A., Wizerunek także dla pracowników, "Personel" 1999 nr 9.
  • Rostek R., Treść, forma i czas, Brief 2001 nr 21.
  • Seitel F.P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003.
  • Szczepaniak R., Kryzys warto przewidzieć, "Marketing w Praktyce" 2000 nr 5.
  • Szymańska A., Public relations w procesie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2005, s. 276.
  • Tworzydło D., Soliński T. (red.), Public relations w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2006.
  • Wiśniewski Z., Pocztowski A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, Kraków 2004.
  • Wójcik K., Public Relations od A do Z, t. I, II, Placet, Warszawa 2001.
  • Wójcik K., Public relations, wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2005.
  • wwvv.komputerwfirmie.pl,http://www.microsoft.com/poland/msp/recepta_na_sukces/intranet_w_malej.mspx.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163829440

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.