Warianty tytułu
Premises of Shaping the Profitability and the Financial Liquidity of the Subject on the Basis of Volume and Value Measures on the Example of Enterprises Operating in the FMCG Market
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono problemy związane z tworzeniem spójnego systemu kształtowania rentowności i płynności finansowej przedsiębiorstw działających na rynku FMCG. Omówiono dwa skrajne podejścia: minimalistyczne oparte o system wskaźników ekonomicznych oraz podejścia radykalne oparte na czynnikach organizacyjnych, prawnych, techniczno-technologicznych przez pryzmat procesów występujących w tym zakresie. Kompleksowe podejście do systemu kształtowania rentowności i płynności finansowej wymaga szczegółowej analizy każdego podmiotu w sposób indywidualny, co zostało podkreślone w artykule.
In the article, problems associated with creating the consistent system of shaping the profitability and the financial liquidity of enterprises operating in the FMCG market were brought up. The author presented two outermost approaches: the minimalist approach leaning against the system of economic indicators backed up with signs of the success and the maximalist approach leaning against looking at the entity through the organizational, legal, technical, technological prism and through the prism of processes occurring in the subject. The comprehensive approach to the system of shaping the profitability and the financial liquidity requires the detailed look at every entity in the individual way what was underlined in the article. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
415--424
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Kasiewicz S., Nowe wskaźniki oceny zarządzania przedsiębiorstwem, EiOP 1999 nr 6.
- http://www.fmcg.eurostudent.pl/infopage.php?id=2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164651558