Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie, w jaki sposób przedsiębiorstwa postrzegają podejście procesowe. Czy ma ono charakter powierzchowny, czy oprócz wytypowania i opisania procesów można mówić o zarządzaniu procesami. Ponadto na podstawie wyników przeprowadzonych badań ankietowych scharakteryzowano przesłanki zainteresowania podejściem procesowym oraz wskazano jego głównych inicjatorów.
Rocznik
Numer
Strony
45--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- J. Champy, M. Hammer, Reengineering w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Neuman Management Institute, Warszawa 1996.
- P. Grajewski, Koncepcja struktury organizacji procesowej, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2003.
- A. Kupczyk, H. Korolewska-Mróz, M. Czerwonka, Radykalne zmiany w firmie. Od reengineeringu do organizacji uczącej się, Wydawnictwo Indor, Warszawa 1998.
- S. Nowosielski, Metodyka i narzędzia zarządzania procesami gospodarczymi, w: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red. J. Lichtarski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2005.
- K. Perechuda, Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
- Polska Norma ISO 8402. Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 1996, lipiec.
- G.A. Rummler, A.P. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000.
- R. Staszkiewicz, Przymus reformowania, CXO, Magazyn Kadry Zarządzającej, listopad 2001.
- Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Polska Norma PN - EN ISO 9000.
- M. Urbaniak, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004.
- S. Wawak, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo One Press, Gliwice 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198365