PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 237 Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 31--41
Tytuł artykułu

Marketingowa konstrukcja jakości regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych - koncepcja badania preferencji konsumentów i dystrybutorów

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Construction of Origin and Organic Food Quality - the Concept of a Research Study Concerning Preferences of Consumers and Distributors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem naszych badań jest poznanie preferencji i zachowań konsumentów w zakresie konstrukcji marketingowego wymiaru jakości regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych, a także ustalenie, jaką funkcję w tym procesie konstruowania jakości pełnią ogniwa pośredniczące między producentami a konsumentami. Kluczowymi aspektami tej konstrukcji są: autentyczność (związana zarówno z miejscem pochodzenia surowców, jak i ze specyfiką procesu produkcyjnego) i etyka (metody produkcji przyjazne dla środowiska naturalnego, wpływ stosowania marek kolektywnych odwołujących się do obszaru pochodzenia na zrównoważony rozwój). Konceptualizacja jakości produktów żywnościowych w segmencie żywności regionalnej i ekologicznej wymaga zrozumienia wielostronnych interakcji wszystkich podmiotów uczestniczących w jej konstruowaniu i ocenianiu. (abstrakt oryginalny)
EN
Our research study aims at getting to know consumer preferences and behaviour patterns in the field of constructing the marketing dimension of origin and organic food products as well as at appraising the role of intermediary links between producers and consumers in this quality construction process. Key aspects of this construction include: authenticity (referring both to the place of origin of raw materials and to the specificity of the manufacturing process) and ethics (environmentally-friendly production methods, the impact of collective branding appealing to the place of origin on the sustainable development). The conceptualization of food quality in the segment of origin and organic products requires the appreciation of multifaceted interactions among all entities participating in its construction and evaluation. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Dziedzic S., Woźniak L., Woźniak M., Badania zachowań podkarpackich konsumentów na rynku żywności ekologicznej, [w:] A. Graczyk, K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badanie rozwoju rynków produktów rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Gutkowska K., Żakowska-Biemans S., Badanie rozwoju popytu na żywność ekologiczną - dotychczasowe doświadczenia, [w:] A. Graczyk, K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badanie rozwoju rynków produktów rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • http://www.produkty.alte.pl/punkty-sprzedazy-produktow.html (16.08.2011).
  • Ittersum K. van, Candel M., Torelli F., The market for PDO/PGI protected regional products: Consumers' attitudes and behaviour, [w:] B. Sylvander, D. Barjolle, F. Arfini (red.), The Socio-economics of Origin Labeled Products in Agri-food Supply Chains: Spatial, Institutional and Co-ordination Aspects, t. 1, INRA, Paris 2000.
  • Jenkins T., Parrott N., The socio-economic potential for peripheral rural regions of regional imagery and quality products, [w:] B. Sylvander, D. Barjolle, F. Arfini (red.), The Socio-economics of Origin Labeled Products in Agri-Food Supply Chains: Spatial, Institutional and Co-ordination Aspects, t. 1, INRA, Paris 2000.
  • Meulen H. van der, A normative definition method for origin food products, "Anthropology of Food" 2007, March.
  • Pilarczyk B., Nestorowicz R., Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
  • Trognon L., Bousset J., Brannigan J., Lagrange L., Consumers attitudes towards regional food products: A comparison between five different European countries, [w:] B. Sylvander, D. Barjolle, F. Arfini (red.), The Socio-economics of Origin Labeled Products in Agri-food Supply Chains: Spatial, Institutional and Co-ordination Aspects, t. 1, INRA, Paris 2000.
  • Vannoppen J., Huylenbroeck G. van, Verbeke W., Viaene J., Consumers values with regard to buying food from short market channels, [w:] Sylvander B., Barjolle D., Arfini F. (red.), The Socioeconomics of Origin Labeled Products in Agri-food Supply Chains: Spatial, Institutional and Coordination Aspects, tom 1, INRA, Paris 2000.
  • Witczak J., Sojkin B., Konsument żywności ekologicznej w dużym mieście, [w:] A. Graczyk, K. Mazurek- -Łopacińska (red.), Badanie rozwoju rynków produktów rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171209643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.