PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 21 | nr 94 | 67--77
Tytuł artykułu

Dokumentacja w zintegrowanym systemie zarządzania organizacją

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Documentation in the Integrated Management System of an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie organizacją rozumiane jako skoordynowane działania dotyczące kierowania organizacją i jej nadzorowania, wymaga ustalenia, w pierwszym rzędzie, odpowiednich dla tych potrzeb zasad i narzędzi przekazywania niezbędnych informacji i komunikowania się zarówno wewnątrz organizacji, jak i z zewnętrznymi zainteresowanymi stronami. Właściwa komunikacja ma zapewnić zarządzanie organizacją w sposób systematyczny oraz przejrzysty i w konsekwencji przynoszący sukces. Realizowana jest ona przy pomocy różnorodnych dokumentów, których charakter, ilość, sposób sformalizowania, zasady obiegu i formę wyznaczają przyjęte w organizacji systemy zarządzania. W artykule przedstawiono uwarunkowania organizacji i zarządzania dokumentacją zintegrowanego systemu zarządzania w organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
For the management of an organization understood as coordinated activities related to the organization and its direct supervision, it is necessary to establish, in the first place, suitable for these needs principles and tools providing necessary information and communication, both within the organization and with its external stakeholders. Good communication should ensure systematic and transparent management of the organization, and thus bring success. It is performed using a variety of documents whose nature, amount, method of formalization, rules determining their flow and forms depend on the organization management systems. This paper presents the conditions of the organization and management of documentation of the integrated management system in the organization. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
  • Giera K., Werpachowski W., Księga jakości Q Europejskie wymagania w zakresie jakości wyrobów i usług. Model dokumentacji systemu zapewniania jakości, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2000.
  • Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005.
  • Hunt V.D., Process Mapping, How to Reengineer Your Business Processes, John Wiley & Sons, New York. 1996.
  • Iwaszkiewicz A., Zarządzanie jakością. Podstawowe problemy i metody, PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • Lisowski J.L., Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2004.
  • Lock D., Podręcznik zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2002.
  • Łańcucki J., Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001.
  • Srzednicki A., Sokołowicz W., ISO system zarządzania jakością oraz inne systemy oparte na normach, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Tabor A., Rączka M. (red.), Nowoczesne zarządzanie jakością, tom I, Centrum Szkolenia i Organizacji Systemów Jakości Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, Kraków 2004.
  • Wiśniewska M., Normy ISO serii 9000 oraz metoda HACCP w zakładowym systemie jakości przedsiębiorstwa spożywczego, ODiDK, Gdańsk 2000.
  • Ziółkowski S., Systemy zarządzania jakością w małych i średnich firmach, WNT, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213805

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.