PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 226 | 284--294
Tytuł artykułu

Diagnoza stanu relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami na rynku B2B metodą refleksji strategicznej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Diagnosis of Business Relationship with Stakeholders in B2B Market Using Strategic Reflection Method
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie możliwości wykorzystania metody refleksji strategicznej do diagnozy relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwem a wyróżnionymi grupami interesariuszy. Ukazano modyfikację metody pozwalającą na jej zastosowanie do rozważanego problemu. Relację rozpatrywano jako oddziaływanie potencjału przedsiębiorstwa na podmioty z otoczenia bliższego. Przedstawiono fragment analizy dla przedsiębiorstwa prowadzącego działalność na polskim rynku elektrotechnicznym. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper is to evidence the capabilities of strategic reflection method for a complex evaluation of relations between the firm and differentiated groups of stakeholders. The relations were examined as a potential impact of an enterprise on the business entities from its close environment. Table 3 shows a fragment of the analysis made for the enterprise conducting business activities on the electro-technical market in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
284--294
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Barney, J., 1991, Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, Journal of Management, no. 1.
  • Christopher, A., Payne, A., Ballantyne, D., 1994, Relantionship Marketing, Butterworth Heinemann Ltd., Oxford.
  • Eiriz, E., Wilson, D., 2006, Research in Relationship Marketing: Antecedents, Traditions and Integrations, European Journal of Marketing, no. 3-4.
  • Gołębiowski, T., 2001, Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa.
  • Gorynia, M., 1998, Zachowania przedsiębiorstw w okresie transformacji, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Holmlund, M., Strandvik, T., 1999, Perception Configurations in Business Relationships, Management Decision, vol. 37, no. 9.
  • Leszczyński, G., Zieliński, M., 2008, Obszary zastosowań i kierunki badań marketingowych w marketingu business-to-business, Marketing i Rynek, nr 1.
  • Martyniak, Z., 1990, Metoda refleksji strategicznej, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 4-6.
  • Martyniak, Z., 1996, Organizacja i zarządzanie, 60 efektywnych metod, Antykwa, Kraków Kluczbork.
  • Martyniak, Z., 1997, Organizacja i zarządzanie. 15 problemów teorii i praktyki, Antykwa, Kraków-Kluczbork.
  • Nowak, M., 2007, Controling działalności marketingowej, PWE, Warszawa.
  • Obłój, K., 2001, Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Rawski, M., 2002a, Efekty synergii w metodzie refleksji strategicznej, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 7.
  • Rawski, M., 2002b, Technika konfrontowania silnych i słabych stron z szansami i zagrożeniami w analizie SWOT, Przegląd Organizacji, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215325

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.