Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
We współczesnej gospodarce rynkowej, którą charakteryzuje duża zmienność otoczenia oraz intensyfikacja konkurencji, utrzymanie przez przedsiębiorstwo długookresowego powodzenia jest coraz trudniejsze. Dotychczasowe mocne podstawy przewagi konkurencyjnej oparte na takich założeniach, jak niskie koszty oraz innowacyjne rozwiązania, tracą znaczenie. Rośnie natomiast ranga tzw. miękkich umiejętności i atrybutów, takich jak: wiedza marketingowa, dostęp do kanałów dystrybucji, a także marka. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
295--303
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
- Aatker D.A. (1996): Building Strong Brands. The Free Press, New York.
- Altkorn J. (2001): Strategia Marki. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Bennet PD. (1998): Dictionary of Marketing Terms. American Marketing Association, Chicago.
- Chernatony L. (2002): Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Doyle P- (1987): Marketing and the British Chief Executive. "Journal of Marketing Management".
- Falkowski A., Tyszka T. (2001): Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Jone J.P. (1986): What is in name? Advertising and the concept of Brands. Lexington Books, Lexington.
- Kall J. (2001): Silna marka. Istota i kreowanie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Kotler P. (2004): Marketing. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Upshaw L.B. (1995): Building Brand Identity. A strategy for success in a hostile marketplace. John Wiley and Sons Inc., Canada.
- Urbanek G. (2002): Zarządzanie marką. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Wyniki badania Reader's Digest Most European Trustem Brands 2005. www.digest.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215635