PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 63 | 127--135
Tytuł artykułu

Koncepcja zrównoważonego rozwoju jako wyzwanie edukacyjne XXI wieku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Concept of Sustainable Development as an Educational Challenge in XXI Century
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja i analiza wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów ekonomii. Przygotowując ankietę, autor zamierzał, po pierwsze, ocenić ich rozumienie koncepcji ładu zintegrowanego oraz potencjalne zaangażowanie we wdrażanie nowej idei, po drugie - uzyskać materiały pozwalające na określenie kierunków oczekiwanych zmian społeczno-gospodarczych oraz zaproponowanie sposobu ich wdrażania. Przeprowadzone badania mają stanowić podstawę opracowania dla studentów kierunków ekonomicznych założeń podręcznika z zakresu zrównoważonej gospodarki opartej na wiedzy.(fragment tekstu)
EN
The article presents the results of the questionnaire survey conducted amongst the students and the first year of economics. The results of research showed, that considerable group of students do not fully comprehend the sustainable development. Some students identify the sustainable development with the even growth of different economic sectors or others identify the sustainable development with the eco-development. The analysis of the results of the further part of the questionnaire form showed that respondents largely were interested in the further education in the sustainable development. Therefore, they are declaring the active involvement in implementing the sustainable development, with however excluding direct financial burdens for this purpose. Respondents poorly judged the action of the civil service for the sustainable development. One should hope that the common education of students will allow in the short time to turn adverse tendencies away. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
127--135
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie
Bibliografia
  • Arystoteles. 1996. Etyka wielka, w: Dzieła wszystkie, t 5. Warszawa, Wydaw. Nauk. PWN, 316.
  • Bernoulli D. 1954. Exposition of a new theory on the measurement of risk. Econometrica 22 (1), 30-34.
  • Borys T. 2010. Dekada edukacji dla zrównoważonego rozwoju - polskie wyzwania. Probl. Ekorozwoju 5 (1), 68.
  • Borys T. 2006. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju jako wyzwanie globalne, w: Edukacja dla zrównoważonego rozwoju. Red. T. Borys. Jelenia Góra, Wydaw. Ekonomia i Środowisko, 19.
  • Borys T. 2010. Zrównoważony rozwój jako wyzwanie edukacyjne, w: Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, t 1. Red. T. Borys. Białystok, Wydaw. Ekonomia i Środowisko, 27-30.
  • Górka K. 2010. Kwestie terminologiczne w ewolucji polityki ekologicznej, w: Rozwój polityki ekologicznej w Unii Europejskiej i w Polsce. Red. J. Famielec, M. Korzuch. Kraków, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 12.
  • Górka K. 2010. Uwagi recenzenta, w: Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Materiały do studiowania. Red. B. Poskrobko. Białystok, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, 168.
  • Human Development Report 2009. 2009. Overcoming barriers: Human mobility and development. New York, Palgrave Macmillan, 171-173.
  • Kiełczewski D. 2009. Jakość życia i dobrobyt jako kategorie zrównoważonego rozwoju, w: Od koncepcji ekorozwoju do ekonomii zrównoważonego rozwoju. Red. D. Kiełczewski. Białystok, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, 108.
  • Kostecka J. 2008. Ocena akceptacji pojęcia retardacja w świadomości wybranych grup studentów. Zesz. Nauk. Płd-Wsch. Oddz. Pol. Tow. Inż. Ekolog. Rzesz. oraz Pol. Tow. Gleboz. Oddz. Rzesz. 10, 64.
  • Łuszczyk M. 2010. Kształtowanie postawy homo sustinens wśród ekonomistów, w: Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, t 2. Red. B. Poskrobko. Białystok, Wydaw. Ekonomia i Środowisko, 188-190.
  • Pigou A.C. 1932. The Economic of Welfare. London, Macmillan and Co. Limited, 23.
  • Polska w Unii Europejskiej. 2009. Warszawa, GUS, 60.
  • Polska w Unii Europejskiej. 2010. Warszawa, GUS, 6.
  • Poskrobko B. 2010. Podsumowanie, w: Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Materiały do studiowania. Red. B. Poskrobko. Białystok, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, 161.
  • Przez edukację do zrównoważonego rozwoju. Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej. 2001. Warszawa, Ministerstwo Środowiska, 15.
  • Żylicz T. 2007. Wskaźniki trwałego rozwoju - spojrzenie ekonomisty. Zrównoważony rozwój w teorii ekonomii i praktyce. Pr. Nauk. AE Wroc. 1190, 89-90.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216203

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.