PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Profesjonalizacja kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych | 65--72
Tytuł artykułu

Studium przypadków jako metoda efektywna w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nauczyciel dokonując wyboru metody nauczania musi uwzględnić wszystkie czynniki, które wpływają na efektywność kształcenia, jak: treści kształcenia i korespondujące z nimi cele (kształcący, poznawczy, wychowawczy), warunki realizacji (wyposażenie techniczne i wielkość sali, liczba zajęć i ich harmonogramy), cechy grupy uczących się (poziom i etap kształcenia, posiadana wiedza i umiejętności) oraz własne doświadczenie zawodowe w sferze dydaktyki i poza nią, np. związane z pracą w przedsiębiorstwie. Wśród metod aktywizujących, metoda sytuacyjna (case method) i przypadków (incident method) wydają się szczególnie przydatne w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych zarówno na poziomie uczelni (np. marketingu, badań rynkowych i marketingowych, zarządzania i planowania marketingowego, finansów). (fragment tekstu)
Twórcy
  • Górnośląskie Centrum Edukacyjne w Gliwicach
Bibliografia
  • Kaźmierski W.: Efektywność zadań dydaktycznych. Jelenia Góra 1995, s. 15-17.
  • Elsner D.: Efektywność szkoleń. Praktyka - teoria - refleksja. "Nowa Edukacja Zawodowa" 2004, nr 4, s. 30.
  • Szlosek F.: Wstęp do dydaktyki przedmiotów zawodowych. Radom 1995, s. 105.
  • Bernacka D.: Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia. Warszawa 2001.
  • Witkowski E.: Metody aktywizujące stosowane w doskonaleniu nauczycieli. Katowice 1988.
  • Dzierzgowska I.: Jak uczyć metodami aktywnymi? Warszawa 2004, s. 41.
  • Hacon R.: Management training: aime and methods. London 1961.
  • Przybyłowski K., Kerin R.A., Hertley S.W., Rudelius W.: Marketing na przykładach. Warszawa 1994.
  • Kotra K., Pysz-Radziszewska A.: Marketing w teorii i praktyce. Poznań 2001.
  • Brzezińska A.: Czym może być aktywne uczestnictwo ucznia i nauczyciela? [w:] Uczyć inaczej. Red. G. Lutomski. Poznań 1994, s. 33-40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217225

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.