Czasopismo
2005
|
Profesjonalizacja kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych
|
153--158
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Dydaktyka szkoły wyższej powinna być nastawiona na wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju studenta, jego samodzielnego myślenia oraz kształtowanie postaw innowacyjnych i kreatywnych. Twórczy nauczyciel akademicki to taki, który poprzez stwarzanie odpowiednich sytuacji dydaktycznych uczy twórczego myślenia, rozbudza ciekawość i zainteresowania, rozwija samodzielność, zachęca do intelektualnego wysiłku, wdraża do innowacyjnego działania. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
153--158
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
- Perrott E.: Efektywne nauczanie. Praktyczny przewodnik doskonalenia nauczania. Warszawa 1995.
- Arends R.I.: Uczymy się nauczać. Warszawa 1994.
- Denek K.: O nowy kształt edukacji. Toruń 1998, s. 214-217.
- Gloton R., Clero C.: Twórcza aktywność dziecka. Warszawa 1984, s. 74-76.
- Szymański M.S.: Twórczość i style poznawcze uczniów. Warszawa 1987, s. 58-62.
- Magda M.: Postawy nauczycieli wobec pedagogicznej pracy twórczej. [w:] K.. Denek, T. Zimny: Edukacja jutra. Częstochowa 2000, s. 309-318.
- Popek S.: Kwestionariusz Twórczego Zachowania KAHN. Lublin 2000, s. 26-27.
- Łukasik B.: Twórczy nauczyciel promotorem twórczego rozwoju ucznia. [w:] K. Denek, T. Zimny: Edukacja jutra. Częstochowa 2000, s. 319-326.
- Denek K.: Kształcenie i doskonalenie nauczyciela w kontekście rozwoju jego twórczości. [w:] H. Moroz: Twórczy nauczyciel, s. 43-45.
- Okoń W.: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 2003, s. 383.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217393