PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 236 | 131--140
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów na rynku usług gastronomicznych typu fast food

Warianty tytułu
Consumers' Behavior in the Fast Food Catering Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach zaobserwować można intensywny rozwój polskiego rynku usług gastronomicznych. Jak wskazują prace prowadzone w kraju, najszybciej rośnie popyt na usługi barów szybkiej obsługi. Celem niniejszej pracy jest poznanie zachowań konsumentów na rynku usług gastronomicznych typu fast food. Podjęty w pracy problem badawczy został opracowany na podstawie materiału empirycznego zebranego metodą ankietową. Badanie przeprowadzono w 2011 roku, wśród 100 osób w wieku 16-45 lat, mieszkających w województwie mazowieckim. Na podstawie zebranych danych można stwierdzić, że częstotliwość konsumpcji w restauracjach sieci McDonald's, Pizza Hut, KFC i Burger King nie ma wymiaru intensywnego i jest dość nieregularna. Za najpopularniejszy zakład szybkiego żywienia można uznać McDonald's. Jakość oferowanej żywności typu fast food została oceniona na średnim poziomie. Respondenci wykazali się dużą wiedzą dotyczącą wartości odżywczej sztandarowych produktów oferowanych przez sieci fast food. Jednocześnie dość wysoko została oceniona atrakcyjność sensoryczna tych produktów. (abstrakt orginalny)
EN
In recent years, rapid development of catering services can be observed in the Polish market. As studies indicated in the country carried out, the fastest increases demand for fast food restaurants. The aim of the research was to evaluate the consumers behavior in the catering market in the fast food restaurants. The research was carried out in 2011 among 100 respondents aged 16^45 years old from Mazowieckie voivodship. The results of the study indicate that frequency of consumption in restaurants McDonald's, Pizza Hut, KFC and Burger King was not intensive and was irregular. McDonald's was the most popular fast food restaurant. The quality of food offered in fast food restaurants was assessed on the average level. Respondents also demonstrated their knowledge of the nutritional value of flagship products offered by fast food corporations. At the same time sensory attractiveness of these products was evaluated quite high. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
131--140
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Babicz-Zielińska, E., Zabrocki, R., 2006, Zachowania konsumentów na rynku wybranych form usług żywieniowych. Handel Wewnętrzny. Marketing. Rynek. Przedsiębiorstwo, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Numer specjalny, czerwiec.
  • Budżety gospodarstw domowych w 2010 GUS, 2011, Warszawa.
  • Kall, J., 1992, Co trzeba wiedzieć o konsumentach? Buisnessman Magazin, nr 1.
  • Karcz, K, 2001, Determinanty zmian zachowań konsumentów, w: Karcz, K, Kędzior, Z. (red.), Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej - relacje, prawidłowości, porównania międzynarodowe. Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Kotler, Ph., 2005, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.
  • McDonald's nadal najpopularniejszą siecią. 2011, http://www.horecanet.pl/McDonald%E2%80%99s-nadal-najpopulamiejsza-siecia,wiadomość, 17,sierpień,20ll.aspx. [dostęp: 12.06.2011].
  • Murdoch, J., Miele M., 1999, Back to Nature? Changing Worlds of Production in the Food Sector, Sociologia Ruralis, vol. 39, (4).
  • Narojek, L., 1993, Niektóre aspekty uwarunkowań zachowań żywieniowych. Wydawnictwo IŻŻ, Warszawa.
  • Ozimek, I., Gutkowska, K, 2001, Jakość żywności w świadomości konsumentów i wynikające stąd implikacje do korzystania z prawa do reklamacji produktów żywnościowych, Żywienie Człowieka i Metabolizm, R. XXVII, Supl., t. 2.
  • Połom, A., Sińska, B., 2003, Postawy młodych konsumentów wobec produktów typu fast food, Bromatologia i Chemia Toksykologiczna - Suplement, t. 36.
  • Rosa, M., 20 W, Rozwój gastronomii w Polsce, Raport 2011, Rynek Gastronomiczny w Polsce, Wydawnictwo BROG Media Biznesu Sp. z o.o., Warszawa.
  • Sala, J., 2004, Marketing w gastronomii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sikora, T., 2010, Podstawowe uwarunkowania zapewnienia jakości żywności, w: Kołożyn-Krajewska, D., Sikora, T. (red.), Zarządzanie bezpieczeństwem żywności. Teoria i praktyka, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171240981

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.