PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 8 | 71--84
Tytuł artykułu

Business Expressions Exchange Campaign as the Remedy for Pejoration of their Meaning in the Business Context

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wymiana fachowego słownictwa transakcyjnego, jako remedium na pejoratywizację jego pierwotnych konotacji biznesowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Prowadzenie skutecznej sprzedaży produktów i usług na konkurencyjnym rynku wymaga podejmowania działań perswazyjnych z wykorzystaniem fachowego słownictwa. Z upływem czasu, wraz ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu biznesowym, następują zmiany znaczeniowe, które mogą prowadzić zarówno do pejoratywizacji (degradacji znaczeniowej), jak i do amelioracji (konotacji pozytywnej) tego słownictwa. Artykuł koncentruje się na zjawisku pejoratywizacji języka fachowego w sferze usług (w szczególności obrotu nieruchomościami) oraz siły jego oddziaływania, jak również obejmuje przedsięwzięcia z zakresu wymiany słownictwa fachowego nabywającego skojarzeń o zabarwieniu negatywnym na nowe słownictwo kojarzone wyłączenie pozytywnie. Pejoratywizacja słownictwa fachowego (transakcyjnego) oddziałuje negatywnie na decyzje zakupowe potencjalnych klientów, a tym samym negatywnie rzutuje na wyniki sprzedaży. Funkcjonująca od kilkunastu lat z sukcesem na bardzo trudnym amerykańskim rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami ANR Company dostrzega ten problem i podejmuje stosowne działania zapobiegawcze, polegające na przeprogramowywaniu zachowań werbalnych swoich przedstawicieli handlowych. Przedsięwzięcia przeprogramowujące ukierunkowane są na zamianę wykorzystywanego w przeszłości negatywnie kojarzonego słownictwa transakcyjnego na całkowicie nowe słownictwo o zdecydowanie pozytywnych konotacjach biznesowych. Przedmiotowe zagadnienia zostały objęte badaniami, których rezultaty przedstawione zostały w artykule.(abstrakt autora)
EN
Selling is challenging and requires professional salespeople who perfectly understand not only their products or services but also the way they add specific value for customers. Unprofessional salespersons create a very negative image in the minds of consumers. "This image was created by people who called themselves salespeople and treated their customers poorly, even dishonestly",1 instead of just delivering to them the highest-quality services. The real development of affirmative reactions demands a completely new approach to the sales procedure including professional language. Thus, certain arrangements of words and phrases should be permanently examined and, if needed, instantly eliminated from professional vocabulary since they literally terrify potential buyers and prevent them from taking the buying decision. These expressions ought to be replaced with more suitable and totally customer oriented words or phrases.(fragment of text)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Bibliografia
  • T. Hopkins, How to Master the Art of Listing and Selling Real Estate, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1991, p. 7.
  • The model for examining the cogency of speech acts adapted from M. Gierszewska, K. Chmielewski, L. Kozłowski, G. Skarżyński, Skala ocen potencjalnej negatywnej i pozytywnej siły wpływu czynnika działającego w otoczeniu, unpublished seminar papers, Instytut Administracji i Zarządzania, after: M. Gierszewska, G Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne 1995, p. 193.
  • D. Nicolas, Semantic change and semantic guesswork; http://d.a.nicolas.free. fr/ucla/ling10/page30.html, 30.6.2010
  • J. Zieliński, Language change and language types, in: Ways to language, ed. B. Lewandowska-Tomaszczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1988, p. 164, C.A. Millward, A biography of the English language: Semantic change, 1996 http://cla.calpoly.edu, 31.6.2010; see also K.G. Wilson, The Columbia guide to Standard American English, 1993, http://www.bartleby.com/68/68/5368.html, 31.6.2010
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.