Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
NPS Index in the Assessment of Customer's Satisfaction and Loyalty Relating to the Selected Food Services Located in Żywiec
Języki publikacji
Abstrakty
W obecnych warunkach rynkowych postrzeganie lojalności klientów wyłącznie jako powtarzanie zakupów jest w większości sytuacji zbyt powierzchowne, bowiem znajomość przyczyn prowadzących do zachowań lojalnościowych staje się coraz istotniejszym czynnikiem wzmacniania tej lojalności. Lojalność prowadzi dalej niż do powtórnych zakupów, oznacza bowiem czyjąś gotowość, np. klienta, pracownika, przyjaciela, do dokonania inwestycji lub osobistego poświęcenia w związku ze wzmocnieniem relacji. Dla klienta może to oznaczać pozostanie z dostawcą, który traktuje go dobrze oraz dostarcza mu dobrą wartość w długim terminie, nawet jeśli dostawca nie oferuje najlepszej ceny w poszczególnych transakcjach. W coraz bardziej popularnej relacyjnej wersji marketingu lojalność nabiera głębszego znaczenia, obejmując jednocześnie aspekt zachowań nabywczych oraz postawę wewnętrzną klienta wobec usługodawcy(fragment tekstu)
In competitive and high technology market environment service companies have to maintain the highest level of served services. Services as opposed to material good are hard to define and objective evaluation. In this case satisfaction and customer loyalty becoming key indicators of service companies. The main subject of this article is satisfaction and customer loyalty as well. It also contain results of research about NPS loyalty indicator of customers which have been served in restaurants of Żywiec city. It is obtain that loyalty customers are more profitable than new one's that is why restaurant should prepare dedicated loyalty programs especially for them.(original abstract)
Rocznik
Strony
409--420
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
- W. Urban, D. Siemieniako, Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 11-14.
- Zarządzanie przez jakość: koncepcje, metody, studia przypadków, red. E. Konarzewska-Gubała, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2003, s. 154-155
- K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 355.
- K. Mazurek-Łopacińska, Badania marketingowe: teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 474.
- www.opiniotools.pl, 08.12.2010.
- I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Zarządzanie relacjami z klientem, Wyd. Difin, Warszawa 2004, s. 290
- www.targetmarketing.pl, 10.12.2010.
- www.inwestycje.pl, 08.12.2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264701