PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 10 | 138--154
Tytuł artykułu

Mcbank - przyszłość bankowości detalicznej?

Autorzy
Warianty tytułu
Mcbank - Future of Retail Banking?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza pojęć, zasad działania i warunków funkcjonowania mcbanków oraz przedstawienie przykładów racjonalizacji zasad działania banków. Pierwszy punkt artykułu charakteryzuje pojęcie makdonaldyzacji i mcbanku. Punkty od 2 do 5 prezentują zagadnienia związane z racjonalizacją bankowości i rozwojem mcbanków, obejmując swoim zakresem takie zagadnienia, jak zmakdonaldyzowane kanały dystrybucji usług bankowych, usługi bankowe, stosunki z klientami oraz organizację i zarządzanie bankiem.(fragment tekstu)
EN
The subject of the article is mcbank, its future and the role it plays in the present-day retail banking. The author aims at the presentation of fundamental aspects characterizing the mcbank. These aspects include influence of mcdonaldization on distributions channels, banking services, consumers, organization and management of the bank. In conclusion the author points out that in Poland about 44 per cent of people do not use any bank services or other financial services. In his opinion they are the potential group of future mcbank's customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
138--154
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bednarek, ML, 2010, Kredyt reklamowany jak jogurt, Gazeta Wyborcza 6 kwietnia.
  • Borkowski, T., 2008a, Sklep jak bank, Gazeta Bankowa nr 22 (1022), 2 czerwca.
  • Borkowski, T., 2008b, Bank zdalnie kierowany, Gazeta Bankowa nr 28 (1028), 14 lipca.
  • Borkowski T., 2008c, Banki trwają na placówkach, Gazeta Bankowa nr 30 (1030), 28 lipca.
  • Flejterski, S. i in. (red.), 2005, Współczesna ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Frei, F.X., 2006, Commerce Bank, Harvard Business School, October.
  • Gronroos, Ch., 2005, Service management and marketing, John Wiley & Sons LTD, New York.
  • Hatch, M.J., 2002, Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Lewis W. W., 2005, Potęga wydajności, CeDeWu.pl, Warszawa.
  • Dolniak, P., 1999, Makdonaldyzacja obsługi, Bank nr 3 - dodatek Prawo i Gospodarka.
  • Kowalczyk, A., 2004, Optymalizacja sieci placówek banków w Polsce, Bank i Kredyt nr 8.
  • Ritzer, G., 2008, The McDonaldization of society 5, Pine Forge Press, Los Angeles.
  • Wypowiedź M. McDowell - wiceprezes Nokii; źródło: http://gb.pl/banki/lista/smartfon- zmienia-bank.html [dostęp: 10.04.2010].
  • http://home.agh.edu.pl/~woznicki/, [dostęp: 09.04.2010].
  • http://cio.cxo.p1/artykuly/49822/Segmentacja.w.banku.czyli.dziel.i.spijaj.smietanke.html [dostęp: 20.04.2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171270859

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.