PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 105 | 105--122
Tytuł artykułu

Kształcenie na życzenie - opinie studentów o systemie przedmiotów do wyboru na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tailor-made Education - System of Courses Selection at Faculty of Economic Sciences from Student Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces kształcenia na uczelniach wyższych podlega ciągłej ewolucji. Zachodzące zmiany są wynikiem coraz silniej zaznaczającej się konkurencji oraz pojawianiem się nowych regulacji prawnych. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 roku plan studiów "powinien umożliwiać studentowi wybór treści kształcenia w wymiarze nie mniejszym niż 30% godzin zajęć". W związku z powyższym od roku akademickiego 2008/2009 na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW funkcjonuje system internetowy pozwalający studentom na wybór przedmiotów, o których mowa w rozporządzeniu. (fragment tekstu)
EN
In 2008 new courses selection system was introduced at Faculty of Economic Sciences at Warsaw University of Life Sciences. The main aim of the system had been facilitating students in adjusting study profile to their needs. Just after the introduction a research regarding acceptance of the system and quality of the offer has been undertaken among full time students [Wąs and Kłoczko-Gajewska 2009]. This paper summarizes results of new research, which was conducted 4 years after launching of the system. It covers not only opinions on the system itself and presented offer but also students' evaluation of taken courses and information on their professional activity. The results show that students are quite satisfied both with studying on the Faculty of Economic Sciences and with the system of courses selection. While choosing among subjects the students take into consideration mainly usefulness of the courses in their professional career, conformity with study profile and eagerness in deepening knowledge in certain field. However, public opinion on the teachers and quality of the courses are also important issues. When asked to present main weaknesses of the system, the respondents pointed out: possibility of being taught similar issues on different courses, insufficient share of practical knowledge and cases of inadequate involvement of the lecturers. Additionally, the results show serious professional activity of full time students. It leads to reflection if benefits from gaining experience are not paid with lower level of education. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • KOBUS P., PIETRZYKOWSKI R., ZIELIŃSKI W., Statystyka z pakietem Statystyce, Fundacja Rozwój SGGW, Warszawa 1998.
  • OPPENHEIM A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań 2004.
  • ORR D., GWOSĆ CH., NETZ N., Social and Economic Conditions of Student Life in Europe, 2011, www.eurostudent.eu/download_files/documents/EIV_Synopsis_of_Indicators.pdf (dostęp: 25.06.2012).
  • RYŃCA R., KUCHTA D., Czynniki satysfakcji studenta, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 123, Wrocław 2010.
  • SENDROWICZ D., PIĄTKOWSKA M., Studenci dla Gazety: o nauce praktycznych umiejętności na uczelniach nie ma mowy, Gazeta Wyborcza, 23.04.2012, http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105226,11597676,Studenci_dla__Gazety___o_nauce_praktycznych_umiejetnosci.html.
  • STANISZ A., Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, t. 1, Statystyki podstawowe, StatSoft Polska, Kraków 2006.
  • WĄS A., KŁOCZKO-GAJEWSKA A., Kształcenie na życzenie - pierwsze refleksje na temat internetowego systemu wyboru przedmiotów na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW, Zeszyty Naukowe SGGW Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej nr 75, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290403

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.