Czasopismo
2011
|
nr 72 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian
|
181--195
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Evaluation of Loyalty Programs on Fuel Market on the Example of BP Payback
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule poruszono problem znaczenia programów lojalnościowych dla sukcesu rynkowego dystrybutorów paliw silnikowych. Scharakteryzowano rynek dystrybucji paliw w Polsce, wiodące podmioty na tym rynku oraz oferowane przez nie programy budowania więzi z klientami. W oparciu o badanie opinii klientów podjęto próbę oceny skuteczności programu lojalnościowego BP Payback oraz wskazano kierunki jego doskonalenia i popularyzacji. (abstrakt autora)
The paper discusses the problem of loyalty programs and their meaning for the market success of fuel distributors. Polish fuel market was described, together with its key players and offered programs designed to build proper customer relationship. The attempt to estimate the efficiency of BP Payback loyalty program was made on the basis of customer opinion research. Further recommendations concerning its improvement and popularization were also described.(original abstract)
Rocznik
Strony
181--195
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Ph. Kotler, Marketing, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
- A. Łapeta, Który program wybrać chcesz, "Marketing w Praktyce", marzec 2010, s. 29.
- W. Urban, D. Siemieniako, Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- M. Łapczyński, Analiza danych ankietowych - przegląd wybranych technik na przykładzie rynku motoryzacyjnego, StatSoft Polska 2008, www.statsost.pl/czytelnia.html.
- B. Tracy, Skuteczne metody sprzedaŜy, Muza SA, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325833