PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 5 | nr 3 | 11--25
Tytuł artykułu

Rola Internetu w handlu międzynarodowym

Warianty tytułu
The Role of the Internet in International Trade
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój Internetu należy do najbardziej spektakularnych zjawisk na świecie z okresu ostatnich 20 lat. Internet wpłynął w olbrzymim stopniu na sposób prowadzenia działalności gospodarczej i stworzył zupełnie nowe możliwości w zakresie sprzedaży produktów i usług. Internet ze względu na globalny zasięg stał się również narzędziem intensyfikacji handlu zagranicznego. Umożliwia on nie tylko zbieranie informacji o rynkach zagranicznych i promowanie produktów na stronach internetowych sporządzonych w języku zagranicznych nabywców, ale także dokonywanie bezpośredniego eksportu i importu za pomocą elektronicznych kanałów dystrybucji. Międzynarodowy handel internetowy cechuje się wysoką dynamiką. W 2013 roku największym eksporterem dóbr przez Internet była Wielka Brytania, a importerem Francja. (abstrakt oryginalny)
EN
The dynamic growth of the Internet has been one of the most spectacular phenomena in the world over the last 20 years. The Internet has had a large impact on business and created new opportunities for the sale of products and services. Due to its global reach, the Internet has also become a tool for the intensification of foreign trade. It enables entrepreneurs to collect information on foreign markets, promote products on web pages, export and import goods and services in a direct way using electronic distribution channels. International e-commerce distinguishes itself by high dynamics. In 2013, the largest exporter of goods purchased online was the United Kingdom, the largest importer was France. (original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
11--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Amazon CFO: first-quarter unit sales growth slowed from previous quarter, http://in.reuters.com (26.05.2014).
  • 2. Britische Internethändler haben beim internationalen Handel die Nase vorn, http://www.onlinemarktplatz.de (02.02.2014).
  • 3. Dyrektywa PE i Rady 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów z dnia 25 listopada 2011 roku.
  • 4. Freund C.L., Weinhold D., The effect of the Internet on international trade, "Journal of International Economics" 2004, Vol. 62, No. 1
  • 5. Global entertainment and media outlook: 2013-2017, PwC, 2013
  • 6. Global Perspective on Retail: Online Retailing, A Cushman & Wakefield Research Publication, London, July 2013
  • 7. Gracz L., Ostrowska I., Młodzi na zakupach, Placet, Warszawa 2013
  • 8. GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Szczecin, październik 2012
  • 9. Internet niewykorzystaną szansą rozwoju eksportu, http://www.gxbopoland. appspot.com (09.05.2014)
  • 10. Karcz K., Nowe tendencje w międzynarodowych badaniach marketingowych, Zeszyty Naukowe SGH, nr 19, SGH, Warszawa 2005.
  • 11. Łapiński K., Peterlik M., Wyżnikiewicz B., Działalność transgraniczna polskich sklepów internetowych, IBnGR, Warszawa, grudzień 2012.
  • 12. Marketing Eksportowy, Paszport do eksportu. Skuteczne wejście na nowe rynki, http://paszportdoeksportu.pl, 31.05.2014.
  • 13. Meltzer J., Supporting the Internet as a Platform for International Trade. Opportunities for Small and Medium-sized Enterprises and Developing Countries, Global Economy & Development Working Paper, No. 69, Brookings, Washington, D.C., February 2014.
  • 14. Oczkowska R., Wiktor J.W., Żbikowska A., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.
  • 15. Opis spółki - Forex, publikacja przygotowana przez Dom Inwestycyjny BRE Banku S.A. z siedzibą w Warszawie, http://www.mforex.pl (26.05.2014).
  • 16. Polski handel internetowy w liczbach 2012-2013, http://gdzieobejrze.pl, 05.05.2014.
  • 17. Poszewiecki A., Poszukiwanie źródeł informacji eksportowej w Regionie Południowego Bałtyku, [w:] Marketing eksportowy małych i średnich przedsiębiorstw w Regionie Południowego Bałtyku, red. H. Treder, P. Kulawczuk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2012.
  • 18. Raport eCommerce Standard 2012, wrzesień 2012, http://www.internetstandard.pl (20.05.2014)
  • 19. Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 21 września 2010 r. w sprawie pełnego ukształtowania rynku wewnętrznego w handlu elektronicznym (2010/2012(INI))
  • 20. Schroeder J., Wykorzystanie Internetu jako źródła pozyskiwania informacji w międzynarodowych badaniach marketingowych, [w:] Przedsiębiorstwo na rynku globalnym, red. J. Schroeder, Zeszyty Naukowe, nr 180, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
  • 21. Stan i uwarunkowania rozwoju Internetu w Polsce i na świecie. XXV lat Internetu. Luty 2014, http://www.gogolek.com
  • 22. Wejście smoka. Chiński gigant e-handlu przygotowuje spektakularny debiut, http://www.wyborcza.pl (07.05.2014)
  • 23. Work Programme on Electronic Commerce. Adopted by General Council on 25 September 1998. Doc. WT/L/274 of 30 September 1998, http:/www/wto.org
  • 24. Yadav N., The Role of Internet Use on International Trade: Evidence from Asian and Sub-Saharan African Enterprises, University of the Pacific, Stockton, June 2013.
  • 25. Annual Report 2013, Amazon.com, April 2014.
  • 26. Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com (05.05.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.