PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Zarządzanie i marketing | 147--162
Tytuł artykułu

Rynek odzieży męskiej w Niemczech - analiza sytuacji marketingowej (wybrane aspekty)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono główne trendy zachodzące na tym rynku z uwzględnieniem podstawowej charakterystyki najważniejszych jego segmentów. Kluczowym aspektem tej analizy jest ukierunkowanie jej na dokonanie oceny możliwości wejścia na ten rynek polskich producentów w ramach poszerzenia Unii Europejskiej. Mogłaby ona stanowić integralną część planu marketingowego przygotowywanego dla polskich producentów odzieży, planujących rozszerzenie swojej działalności na rynek niemiecki. Artykuł w pełni oparty został na wykorzystaniu wtórnych źródeł danych, do których należały publikacje niemieckich urzędów statystycznych różnorodne zasoby informacji dostępne w sieci Internet.(fragment tekstu)
EN
This paper aims at presenting the methodology of marketing situation analysis illustrated by an example of a chosen market of the EU. Main trends on the German market of menswear have been shown, taking into account basic characteristics of its segments, structures and the intensity of competition, and distribution situation. The key aspect of the analysis is assessing the possibility of entering the market by Polish producers following Poland joining the EU. It could therefore be an integral part of marketing plan prepared for Polish clothes producers planning to expand on the German market.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie; Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Bibliografia
  • Analiza rynku. Systemy i mechanizmy, praca zbiorowa pod red. S. My- narskiego, AE Kraków 1993.
  • Euromonitor: Global Market Information Database; Report: Clothing Retailers in Germany; July 2002; [http://www.euromonitor.com].
  • Euromonitor: Global Market Information Database; Report: Menswearin Germany; July 2002; [http://www.euromonitor.com].
  • Euromonitor: Global Market Information Database; Report: Women- swear in Germany,; July 2002; [http://www.euromonitor.com].
  • Federal Statistical Office Germany; [http://www.destatis.de/c_ho- me.htm].
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Fclberg SJA, Warszawa 1999.
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1996.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji - metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa-Kraków 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171335247

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.