PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 75 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: wybrane aspekty marketingu terytorialnego | 49--59
Tytuł artykułu

Systemy kształtujące wizerunek obszaru recepcji turystycznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Systems Shaping the Image of Tourist Destination
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano trzy systemy - identyfikacji wizualnej, promocji mix i informacji turystycznej, kreujące wizerunek obszaru recepcji turystycznej, a także ich wzajemne związki. W ostatniej części artykułu przedstawiono autorską koncepcję zintegrowanego ich wdrożenia w celu budowy spójnego wizerunku wraz z warunkami niezbędnymi do uzyskania kompatybilności systemów. Analizując problematykę wykorzystania określonych systemów do kształtowania wizerunku ORT, można dojść do wniosku, że w wielu przypadkach wszelkiego rodzaju działania wizerunkowe nie mają charakteru kompleksowego, w praktyce trudno uzyskać pełną kompatybilność omawianych systemów. Podstawowym warunkiem wydaje się powołanie koordynatora (jednostki sterującej) działań wszystkich systemów. (abstrakt autora)
EN
The paper discusses three systems - visual identification, promotion mix and tourism information - responsible for destination image, as well as their mutual relations. The final part of the paper presents the authors' concept of their integrated implementation in order to establish a cohesive image including indispensable conditions for obtaining systems' compatibility. Having analyzed problems of using specific systems for the establishment of destination image one may conclude that in many cases different types of image oriented activities do not have complex nature, therefore in practice it is difficult to reach full compatibility of the discussed systems. It seems fundamental to appoint a coordinator (steering unit) responsible for activities performed by all systems.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • F.M. Go, R. Govers, Integrated quality management for tourist destinations: a European perspective on achieving competitiveness, "Tourism Management" 2000, Vol. 21, No. 1, s. 79-88.
  • C. Cooper, J. Fletcher, D. Gilbert, S. Wanhill, Tourism, principle & practice, Pitman Publishing 1993.
  • Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2006.
  • S. Baloglu, K. McCleary, A Model of Destination Image Formation, "Annals of Tourism Research" 1999, Vol. 26, No. 4, s. 868-897.
  • J. Karwowski, Tożsamość a wizerunek miejscowości turystycznej, Zeszyty Naukowe Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej nr 9, Koszalin 2003, s. 25-32.
  • A. Malewicz-Pełczyńska, System identyfikacji wizualnej jako element komunikacji marketingowej, Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej, seria: Zarządzanie i Marketing nr 1, Gniezno 2007, s. 22-32.
  • W.W. Gaworecki, Turystyka, PWE, Warszawa 1997.
  • T. Sztucki, Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, Warszawa 1999.
  • Z. Kruczek, B. Walas, Promocja i informacja w turystyce, Proksenia, Kraków 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.