Czasopismo
2011
|
nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych
|
669--681
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Trends of Fundraising Concept as a Result of Evolution of Environment
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesne zmiany środowiska ekonomicznego, społecznego, politycznego i technologicznego organizacji pozarządowych są główną przyczyną dokonujących się przemian, założeń i technik fundraisingu. Wpływa to także na postawy, oczekiwania i nastawienie darczyńców do niesienia pomocy, którzy przyjmując postawę proaktywną i samodzielnie nawiązują współpracę z organizacją zgodnie ze swoimi przekonaniami. Cechy współczesnego fundraisingu odpowiadają zasadzie: "from methodology driven to donor driven", która akcentuje potrzebę uwzględniania i podporządkowania oczekiwań darczyńców strategii i technik gromadzenia funduszy.(abstrakt autora)
Contemporary changes of economical, social, political and technological environment of non-governmental organizations are the main cause of the ongoing transformation, assumptions the techniques of fundraising. It also affects attitudes and expectations of donors for donating. Now, donors prefer self-establish cooperation with the organization in accordance with their convictions. Features of contemporary fundraising match principle: "from a methodology driven to donors driven", which underlines the need to take into account the expectations of donors and subordination strategies and techniques for collecting funds.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
669--681
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
- P.F. Drucker, Managing The Non Profit Organization, Heinemann Ltd.1007 s. 127 i dalsze, S. Clarke, M. Norton, The Complete Fundraising Handbook, Directory of Social Change, London 1999, s. 11.
- J. Andreoni, A. Payne, Do the Grants to Private Charities Crowd out Giving Or Fund- Raising?, "The American Economic Review" 2003, Vol. 93, No. 3, s. 792-812 (EBSCO).
- J. Herbst, Sector "in statu descendi"? O relacjach między sektorem pozarządowym i administracją publiczną w Polsce. "Trzeci Sektor"2010, nr 20,
- K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2005,
- K. Morawska, Jak nauczyć się fundraisingu? "Trzeci Sektor" 2006, nr 7,
- B. Breeze, Robin Hood In Reverse: exploring the relationship between income and charitable giving, "Voluntary Sector Working Paper", No. 3, Centre for Civil Society LSE London, July 2006, s. 12.
- M. Norton, M. Eastwood, Writing Better Fundraising Applications. The Directory of Social Change. London 1999,
- CBOS: wciąŜ niski poziom zaufania społecznego, www.civicpedia.ngo.pl/ngo/499773.html.
- Humanitarian Aid Report, Special Eurobarometr 343, lipiec 2010, http://ec.europa.eu/ public_opinion/archives/ebs/ebs_343_en.pdf, za: A. Soboń-Smyk, Dzialalność humanitarna UE ważna, ale mało znana (www.civicpedia.ngo.pl/ngo/499773html).
- A. Sergeant, Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 173; J.E. Nichols, Repositioning fundraising in the 21st century, "Journal of Nonprofit nd Voluntary Sector Marketing" 2004, May, Vol. 9, No. 2; (ABI/INFORM/Global), s. 163.
- J.E. Nichols, Repositioning fundraising in the 21st century..., s. 165.
- D. Weight, Responding to the Global Marketplace. Special Raport: Fundraising around the world, "Fundraising Success" 2008, May, Vol. 6, No. 5, s. 19 (ABI/INFORM Trade &Industry)
- www.gatesfoundation.org. M. Arczewska, A. Krajewski, O nieoczywistych pobudkach, czyli dlaczego bogaci dzielą się majątkiem, "Trzeci Sektor" 2010, nr 22, s. 15.
- Fundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań, www.forumdarczyncow.pl/docs/ raport-fundacje-korporacyjne-w-polsce.pdf.
- T.R. Hart, ePhilantropy: Using the Internet to Build Suport "International Journal of Nonptrofit and Voluntary Sector Marketing" 2002, Vol. 7, No. 4. s. 353 (ABI/INFORM Global), s. 356.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341003