PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz instytucjami sektora publicznego. Teoria i praktyka | 427--437
Tytuł artykułu

Jakość usług medycznych w wybranych szpitalach - stan i kierunki doskonalenia

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ponieważ rozważania dotyczą obszaru usług publicznych, warto je rozpocząć od krótkiej charakterystyki tego obszaru. "Usługa jest dowolnym działaniem, jakie jedna strona może zaoferować innej, jest ona nienamacalna i nie prowadzi do jakiejkolwiek własności. Jej realizacja może być związana lub nie z produktem fizycznym". Tak rozumiane usługi podlegają różnym klasyfikacjom, wśród których jest klasyfikacja branżowa. Jako jedną z grup autor wymienia usługi publiczne. (...) W ramach niniejszego artykułu nie da się zaprezentować szczegółowych rozwiązań. Jest to zadanie o charakterze systemowym, do rozwiązania na poziomie centrum społeczno-gospodarczego. Trudność polega na tym, iż w jego rozwiązywaniu kryteria merytoryczne są zdominowane przez kryteria polityczne. Dopóki nie nastąpi poprawa w omawianej sferze, dopóty jakość materialnych warunków świadczenia usług medycznych nie ulegnie poprawie. (fragment tekstu)
EN
This paper focuses on the problem of quality of medical services. It is divided into three chapters: - quality of medical services - essence, determinants, methods of measurement, - results of researches - quality gape, - main irregularities and how to solve them. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Kotler P. : Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SIA, Warszawa 1999.
  • Payne A. : Marketing usług. PWE, Warszawa 1996.
  • Krot K. : Jakość i marketing usług medycznych. ABC Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.
  • Siciński A. : Styl życia, kultura, wybór. IPiS PAN, Warszawa 2002.
  • Parasurman A., Zeitham V.A., Berry L.L. : SERVQUAL - A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perception of Service Quality. "Journal Retailing", 1998, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343431

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.