PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Regionalne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 203--215
Tytuł artykułu

Rola władz samorządowych w kreowaniu wizerunku miasta Lublin

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role of the Local Government in Creation of the Lublin's Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka jest ważnym sektorem gospodarki i jednym z czynników rozwoju społeczno-gospodarczego. Według raportu Światowej Organizacji Turystycznej międzynarodowe obroty handlowe związane z turystyką wynoszą ok. 2 mld dolarów dziennie. W sferze turystyki zatrudnionych jest 255 mln osób na całym świecie, czyli 10% wszystkich pracowników. W rozwiniętych rekreacyjnie i turystycznie krajach dochody z turystyki dostarczają ok. 50% wszystkich wpływów do lokalnych budżetu. Turystyka tworzy około 6% światowego dochodu brutto i jest niezbędną częścią składową rynku światowego. Zajmuje drugie miejsce w ekonomice światowej po przemyśle elektronicznym i komputerowym, wyprzedzając takie dziedziny gospodarki, jak przemysł petrochemiczny czy samochodowy. (fragment tekstu)
EN
The article shows activities in the tourism development and promotion of the local government in the Lublin. Lublin has many monuments, museums and the local government organizes various cultural events. The city, in spite of having original marketing campaign and interesting products, is little commercialized. The level of knowledge about the promotion by the habitants of Lublin is insufficient. Furthermore, the habitants are not interested in the activities of the local government in the tourism development. (fragment of text)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • W.W. Gaworecki, Turystyka, PWE, Warszawa 2007, s. 205-211.
  • Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 135.
  • Gospodarka turystyczna, red. A. Panasiuk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 16.
  • Turystyka, red. W. Kurek, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 344-347.
  • Ekonomika turystyki, red. A. Panasiuk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 39-40.
  • W. Alejziak, Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo ALBIS, Kraków 2000, s. 166-176.
  • L. Butowski, Organizacja turystyki w Polsce, Wydawnictwa WA, Warszawa-Lublin 2004, s. 44.
  • B. Sawicki, Kreowanie marki w agroturystyce i turystyce wiejskiej, [w:] Marka wiejskiego produktu turystycznego, red. P. Palich, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia 2009, s. 11-13.
  • B. Meyer, Marketing terytorialny w turystyce, [w:] Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 70.
  • M. Krugier, Turystyczna Encyklopedia Polski, Wydawnictwo Pascal, Bielsko-Biała , 2007, s. 281-283.
  • E. Lodzińska, Polska niezwykła, Wydawnictwo Delmart, Warszawa 2008, s. 197.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.