PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu | 201--210
Tytuł artykułu

Społeczne zaangażowanie biznesu w kształtowaniu partnerskich relacji z otoczeniem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Involvement in Shaping the Partnership Relations with the Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie roli zaangażowania społecznego przedsiębiorstw w kształtowaniu partnerskich relacji z otoczeniem. Przedstawiono w nim zarys koncepcji społecznej odpowiedzialności i społecznego zaangażowania biznesu. Podjęto problematykę związaną ze spójnością celów społecznych i ekonomicznych, wskazując na korzyści związane z prowadzeniem działań prospołecznych przedsiębiorstw w kontekście ich konkurencyjności. Omówione zostały obszary i możliwości społecznego zaangażowania przedsiębiorstw oraz ich wpływu na efektywność kształtowania partnerskich relacji z otoczeniem. Podsumowaniem rozważań jest próba oceny znaczenia społecznego zaangażowania biznesu dokonana w oparciu o wyniki badań międzynarodowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is defining the role of corporate social involvement in shaping the partnership relations with the environment. The paper presents outlines of Corporate Social Responsibility and Corporate Community Involvement conceptions. The author takes up the issues associated with the cohesion of economic and social purposes, showing the benefits of social activities of firms in the context of their competitiveness. The paper gives descriptions of the areas and possibilities of corporate social involvement and discusses the influence on the effectiveness of shaping partnership relations with stakeholders. Summary of the considerations is an attempt to assess the importance of corporate social involvement made on the basis of the results of international research.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa 2001.
  • W. Budzyński: Wizerunek firmy. Poltext, Warszawa 2002.
  • S. Adkins: Cause Related Marketing: Who Cares Wins. Butterworth-Heinemann 1999.
  • M.E. Porter, M.R. Kramer Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Harvard Business Review Polska" 2003, nr 9, s. 83-96.
  • M. Regester, J. Larkin: Risk Issues and Crisis Management (PR in Practice). Kogan Page, London 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.