Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienie obustronnych korzyści, tj. dla pracodawcy i pracownika, wynikających z występowania pozytywnych relacji interpersonalnych w zespołach pracowniczych. Zaznaczono również istotny wpływ menedżerów na kształtowanie tych relacji, a także oddziaływanie charakteru relacji menedżer-pracownik na jakość interakcji między pracownikami. W oparciu o studia literaturowe oraz wyniki przeprowadzonych badań empirycznych, potwierdzono istotność pozytywnych relacji interpersonalnych w funkcjonowaniu organizacji. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
117--125
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku
Bibliografia
- Adler R.B., Rosenfeld L.B., Proctor R.F.: Relacje interpersonalne, proces porozumiewania się, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2011.
- Allen T.D.: Personal Relationship, Wydawnictwo Taylor& Francis Group, New York 2012.
- Cialdini R.: Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2012.
- Glińska-Neweś A.: Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2007.
- Glińska-Neweś A.: Employee interpersonal relationship, [w:] Positive management Managing the Key Areas of Positive Organisational Potential for Company Success, red. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2013.
- Glińska-Neweś A., Haffer R.: Znaczenie interpersonalnych relacji pracowników w organizacyjnym uczeniu się, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2013.
- Gurszyńska K.: Stabilny pracodawca, Personel i zarządzanie, kwiecień 2013.
- Henttonen K., Blomqvist K.: Managing Distance in a Global Virtual Team: The Evolution of Trust Through Technology-Mediated Relational Communication, Strategic Change, 2005 14 (2), 107-119.
- S.L. Jarvenpaa, T.B. Shaw, D.S. Staples, Toward Contextualized Theories of Trust: The Role of Trust in Global Virtual Teams, Information Systems Research, 2004 15 (3).
- Hoffman R., Casnocha B., Yeh C.: Pracownik na misji, Harward Business Review Polska, lipiec-sierpień 2013.
- Janowska Z.: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
- McAllister D.J.: Affect and Cognition-Based Trust as Foundations for Interpersonal Cooperation in Organizations, Academy of Management Journal, 1995 38 (1).
- Morawski M.: Kreowanie wiedzy na tle współczesnych koncepcji zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Rząsa W.: Efektywność kadr, Personel i Zarządzanie, czerwiec 2013.
- Drucker P.F.: Menedżer skuteczny, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1994.
- Drucker P.F.: Zarządzanie w XXI wieku, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1995.
- Kalińska M.: The Role of middle managers in shaping positive Organisational potential, [w:] Positive management Managing the Key Areas of Positive Organisational Potential for Company Success, red. M.J. Stankiewicz, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2013.
- Thomas M.: Mistrzowskie zarządzanie ludźmi, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171367551