PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 18 | nr 176 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 94--104
Tytuł artykułu

Implementacja klasycznej metody conjoint analysis w pakiecie conjoint programu R

Warianty tytułu
Implementation of the Classical Conjoint Analysis Method in Conjoint R Package
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja pakietu conjoint, opracowanego dla programu R, który należy obecnie do najważniejszych programów niekomercyjnych (oferowanych na zasadach licencji GNU) w zakresie analizy statystycznej i ekonometrycznej. Przedstawione zostały funkcje pakietu conjoint oraz zastosowania w badaniach marketingowych. Pakiet zawiera implementację klasycznej metody conjoint analysis, ale przygotowywane są rozszerzenia umożliwiające uwzględnienie modeli wyborów dyskretnych. Sposób użycia wybranych funkcji pakietu zilustrowano przykładami z zakresu badań preferencji.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to present a package conjoint developed for R program, which is now the major noncommercial computer software (offered under the GNU license) for statistical and econometric analysis. The article presents functions of conjoint package and their application in marketing research. The package contains an implementation of the classical method of conjoint analysis, but some extensions are prepared, which include selected discrete choice models. The functions of the package are illustrated with examples of applications in the analysis of consumer preferences.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bąk A., Dekompozycyjne metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Everitt B.S., An R and S-PLUS Companion to Multivariate Analysis, Springer-Verlag, London 2004.
  • Green P.E., Wind Y., New Way to Measure Consumers' Judgments, ,,Harvard Business Review" 1975, 53, s. 107-117.
  • Kendall M.G., Buckland W.R., Słownik terminów statystycznych, PWE, Warszawa 1986.
  • Linzer D.A., Lewis J. , poLCA: Polytomous Variable Latent Class Analysis, R package version 1.1, 2007, [URL:] http://userwww.service.emory.edu/~dlinzer/poLCA.
  • Linzer D. A., Lewis J., poLCA: Polytomous Variable Latent Class Analysis, "Journal of Statistical Software" 2008 (w redakcji).
  • Vriens M., Strengths and weaknesses of various conjoint analysis techniques and suggestions for improvement, [w:] Marketing Opportunities with Advanced Research Techniques, Proceedings 2nd SKIM Seminar, 1992, s. 11-25.
  • Vriens M., Wittink D. R., Conjoint analysis in marketing, 1994 (maszynopis powielony).
  • Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Walesiak M., Gatnar E. (red.), Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Wheeler R.E., AlgDesign. The R project for statistical computing, 2004, [URL:] http://www.rproject. org/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171369895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.