Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Key Determinants Forming Methods and Practices of Management.
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule został poruszony problem wpływu determinant systemu zarządzania na metody i praktyki zarządzania. Do determinant zostały zaliczone: potencjał członków organizacji, oczekiwania i władza kluczowych interesariuszy, wielkość przedsiębiorstwa, dynamika i poziom konkurencyjności rynków i produktów, zaawansowanie i powszechność kluczowych technologii, uwarunkowania kulturowe organizacji i jej środowiska. Autorzy pokazują, w jaki sposób te czynniki wpływają na dobór metod i praktyk zarządzania.(abstrakt oryginalny)
In the article the impact of determinants of the management system on the methods and practices of management has been described. The determinants have been classified into: potential of the members of an organization, expectations and authority of key stakeholders, company's size, growth and competitiveness of markets and products, advancement and universality of key technologies, cultural conditions of an organization. The authors show how these factors affect the choice of methods and management practices.(original abstract)
Rocznik
Strony
115--131
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
- Bełz G., System zarządzania jako regulator odnowy i wzrostu przedsiębiorstw, UE, Wrocław 2011.
- Bennis W., Goleman D., O'Toole J., Przejrzystość w biznesie, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2008.
- Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- Cameron K.S., Quinn R.E., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Dąbrowski T., Reputacja przedsiębiorstwa, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2010.
- Fombrun Ch., Van Riel C., Fame &Fortune. How Successful Companies Build Winning Reputations, Prentice Hall, New York 2003.
- Garbarski L., Rutkowski T., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
- Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
- Jeżak J., Społeczny wymiar sukcesu przedsiębiorstwa w świetle nadużyć menedżerskich z końca XX i początku XXI wieku, "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego" nr 5, Sopot 2005.
- Klimczak B., Etyka gospodarcza, AE, Wrocław 2006.
- Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Savage G.T., Nix T.W., Whitehead C.J., Blair J.D., Strategies for assessing and managing organizational stakeholders, "Academy of Management Executive" 1991, vol. 5, no. 2.
- Skalik J., Bełz G., Istota systemu zarządzania w procesie kształtowania i rozwoju organizacji, [w:] J. Skalik (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1184, AE, Wrocław 2007, s. 17-26.
- Strategor, PWE, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171371429