PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 16 | nr 1 | 39--46
Tytuł artykułu

Koncepcja organizacji biura promocji miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Concept of the Organization of the City Promotion Office
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wszystkie podmioty, przedsiębiorstwa, instytucje, organizacje i inne, podejmują starania o uznanie i zainteresowanie klientów. W administracji jednostki terytorialnej problem ten ma szersze konotacje, bo mamy do czynienia nie tylko z interesantami/klientami, ale potrzebą osiągnięcia dobrej reputacji również wśród lokalnej społeczności, która w konsekwencji kartką wyborczą daje wyraz swojej aprobaty albo dezaprobaty lokalnym władzom, oceniając skuteczność jej działania. Opinia nie tworzy się samoistnie. Tworzą ją fakty, wydarzenia, ale nie tylko, bowiem duży wpływ na opinię/wizerunek ma planowe, programowe, przemyślane, kompetentne, oparte na faktach komunikowanie się ze społeczeństwem w zakresie zarządzania regionem. Taką komunikacyjną i promocyjną działalność prowadzą wszystkie lokalne władze, choć z różną skutecznością. Przedmiotem artykułu jest opis idei/projektu zintegrowania działalności podmiotów w małej miejscowości/gminie, na rzecz wspólnej realizacji programu jej promowania. (abstrakt oryginalny)
EN
All the subjects, companies, institutions, organizations etc. make attempts to achieve clients' approval and interest. In case of the administration of the territorial unit this problem has got broader connotations because it concerns not only the clients but also local community. It is the local community which assesses the effectiveness of local authorities and shows its approval or disapproval during the election. The opinion is not created out of nowhere. It is based on the facts and events. However, the opinion, the image is also significantly influenced by the planned, well thought out, competent and based on facts communication with the society with reference to region management. All the local authorities conduct such communicational and promotional activity; with different effectiveness though. The article describes the idea/project of integrating the activities of the subjects in a small town/district aiming at common realization of its promotional program. (original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
39--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J., Podstawy marketingu, Kraków 1998.
  • Bartak M., Public relations w administracji publicznej, Warszawa 2010.
  • Bowdin G., Allen J., O'Toole W., Harris R., McDonnell I., Events Management, Oxford 2011.
  • Bugdol M., Zarządzanie jakością w administracji samorządowej, Opole 2001.
  • Daszkiewicz M., Badanie wizerunku miast z wykorzystaniem metod opartych na swobodzie skojarzeń, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2012, nr 709.
  • Dziemianowicz W., Mackiewicz M., Malinowska E., Misiąg W., Tomalak M., Wspieranie przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny, Warszawa 2000.
  • Gąciarz J., Organizacja i zasady działania administracji publicznej w Polsce, [w:] Hausner J. (red.), Administracja publiczna, Warszawa 2005.
  • Giedrojć K., Public relations w administracji, Ostrołęka 2004.
  • Kluszycki S., Marak J., Marketingowe instrumenty wspomagania rozwoju gminy, [w:] Teoria i praktyka marketingu, Wrocław 1998.
  • Knecht Z., Anatomia opracowywania planu, [w:] Paradowski L., Knecht Z., Kowal J., Żeligowski H. (red.), Kształtowanie pozytywnego wizerunku ochrony zdrowia, Wrocław 2014.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994.
  • Kotler P., Haider D., Rein I., Marketing Places, New York 1993.
  • Markowski T. (red.), Marketing terytorialny, Warszawa 2006.
  • Mazurski R.K., Nadużycie komunikacji marketingowej celowe czy nieuświadomione? "Gospodarka Rynek Edukacja" 2014, vol. 15, nr 1.
  • Niedzielska A., Zmiany w koncepcji zintegrowanej komunikacji marketingowej miast - zakres i uwarunkowania, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2012, nr 709.
  • Pokrzycka L., Promocja i public relations w społeczeństwie informacyjnym, Lublin 2011.
  • Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie organizacji i zadań rzeczników prasowych w urzędach administracji rządowej. (Dz.U. z dnia 18 stycznia 2002).
  • Ruta P., Public relations w administracji - skuteczne budowanie wizerunku administracji publicznej, Warszawa 2011.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Warszawa 2008.
  • Wardrop K., Edinburgh. Scotland's Inspiring Capital, [w:] City Branding. Theory and Cases, K. Dinnie (ed.), Palgrave Macmillan 2010.
  • Wojciechowski E., Zarządzanie w samorządzie terytorialnym, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171378707

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.