Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing and Society - Impact Areas - Difficulty of Study
Języki publikacji
Abstrakty
Marketing jest przejawem ludzkiej aktywności, która wywiera szczególny wpływ na życie społeczne. W artykule przedstawiono główne obszary oddziaływania marketingu na społeczeństwo. Omówiono ograniczenia, jakie dla marketingu jako nauki wynikają z menedżerskiego sposobu definiowania marketingu, które w zasadniczy sposób utrudniają rozpoznanie jego wpływu na społeczeństwo.(abstrakt oryginalny)
Marketing is an area of human activity that has a particular impact on social life. The paper will discuss the main areas of impact of marketing on society. In the paper limitations for marketing as a science will be pointed out, which are emerged from manager's way of marketing defining and which substantially impede the recognition of the impact of marketing on society.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
129--142
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
- [1] Baruk A.I., The Chosen Aspects of Dysfunctions in the Contemporary Marketing - Unethical Activities of Food Producers, [in:] Š. Hittmár (ed.), Marketing Trends in Theory and Practice, University of Zilina, Žilina 2013.
- [2] Baruk A.I., Zmiany postaw polskich nabywców wobec nieetycznych działań producentów żywności, "Marketing i Rynek" [w druku].
- [3] Batra R., Executive Insights: Marketing Issues and Challenges in Transitional Economies, "Journal of International Marketing" 1997, nr 5(4).
- [4] Bloom P.N., Gundlach G.T. (eds.), Handbook of Marketing and Society, Sage, Thousand Oaks, CA 2001.
- [5] Cox R., Goodman C.S., Fischandler T.C., Distribution in a High Level Economy, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York 1965.
- [6] Czubała A. (red.), Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2012.
- [7] Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
- [8] Dixon D.F., Macromarketing: A Social Systems Perspective, "Journal of Macromarketing" 1984, nr 4(2).
- [9] Drucker P., Marketing and Economic Development, "Journal of Marketing" 1958, nr 22 (January).
- [10] Egan V., Taylor D., Shoplifting, Unethical Consumer Behaviour, and Personality, "Personality and Individual Differences" 2010, nr 48.
- [11] Ely R., Outlines of Economics, Hunt and Eaton, New York 1893.
- [12] Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
- [13] Grzesiuk A., Działania marketingowe przedsiębiorstw a problematyka bankructw gospodarstw domowych, [w:] R. Niestrój (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009.
- [14] Jastrzębska-Smolaga H., W kierunku trwałej konsumpcji. Dylematy, zagrożenia, szanse, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- [15] Kamiński J., Czego na temat przedmiotu i zakresu nauki o marketingu można dowiedzieć się z definicji marketingu?, "Marketing i Rynek" 2013, nr 7.
- [16] Kamiński J., Nowa definicja marketingu AMA, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
- [17] Kochutek K., Sieradzka M., Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów: komentarz, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
- [18] Kotler P., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008.
- [19] Kotler P., Amastrong G., Saunders J., Wrong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
- [20] Layton R.A., Marketing Systems A Core Macromarketing Concept, "Journal of Macromarketing" 2007, nr 27(3).
- [21] Layton R.A., Towards a Theory of Marketing Systems, "European Journal of Marketing" 2011, nr 45(1/2).
- [22] Lewicka-Strzałecka A., Moralne standardy konsumentów: analiza empiryczna, "Annales. Etyka w Życiu Gospodarczym" 2005, nr 8(1).
- [23] Marshall A. (1890), Principles of Economics, The Macmillan Company, New York 1920.
- [24] Maynard H., Weidler W.C., Beckman T., Principles of Marketing, The Ronald Press Co, New York 1927.
- [25] Muncy J.A., Vitell J.S., Consumer Ethics: An Investigation of the Final Consumer, "Journal of Business Research" 1992, nr 24.
- [26] Nason R.W., White P.D., The Vision of Charles C. Slater: Social Consequences of Marketing, "Journal of Macromarketing" 1981, nr 1 (Fall).
- [27] Perreault W.D. (Jr), Cannon J.P., McCarthy E.J., Basic Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach, McGraw-Hill/Irwin, New York 2011.
- [28] Shapiro S.J., Shultz CJ. II, Macromarketing, Controversy and Economic Development: Just Before and Now During the Global Meltdown, "European Business Review" 2009, nr 21(4).
- [29] Shaw A.W., Some Problems in Market Distribution, "The Quarterly Journal of Economics" 1912, nr 26(4) (August).
- [30] Sheth J.N., Sisodia R.S., Tectonic Shift, the Geoeconomic Realigments of Globalizing Markets, Sage, New Delhi 2006.
- [31] Shultz C.J., II, Macromarketing, [in:] G.T. Gundlach, L.G. Block, W.L. Wilkie (eds.), Explorations of Marketing in Society, Thompson, Mason, OH. 2007.
- [32] Słownik wyrazów obcych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- [33] Szalonka K., Pozytywne i negatywne skutki działań marketingowych na rynku farmaceutycznym, "Handel Wewnętrzny" 2013, (maj-czerwiec).
- [34] Vaile R.S., Grether E.T., Cox R., Marketing in the American Economy, Ronald Press, New York 1952.
- [35] Vitell J.S., Consumer Ethics Research: Review, Synthesis and Suggestion for the Future, "Journal of Business Ethics" 2003, nr 43(1-2) (March).
- [36] Wanat T., Uwarunkowania zachowań nieetycznych konsumentów: rola procesów metapoznawczych oraz funkcje pełnione w procesie wymiany, "Zeszyty Naukowe" Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu 2010, nr 135.
- [37] Webster F.E., Lusch R.F., Evaluating Marketing: Marketing Is Dead! Long Live Marketing!, "Journal of the Academy Marketing Science" 2013, nr 41.
- [38] Wilkie W.L., Moore E.S., A Larger View of Marketing. Marketing's Contributions to Society, [in:] P.E. Murphy, J.F. Sherry, Jr (eds.), Marketing and Common Good. Essays from Notre Dame on Societal Impact, Routlege, Abindon 2013.
- [39] Wilkie W.L., Moore E.S., Marketing's Contribution to Society, "Journal of Marketing" 1999, vol. 63 (Special issue).
- [40] Wilkie W.L., Moore E.S., Scholarly Research in Marketing: Exploring the "4 Eras" of Thought Development, "Journal of Public Policy & Marketing" 2003, nr 22(2).
- [41] Wood V.P., Vitell S., Marketing and Economic Development: Review, Synthesis and Evaluation, "Journal of Macromarketing" 1986, nr 6(1).
- [42] Żabiński L., Challenges of Modernity and Marketing Innovations and Development, "Journal of Economic & Management", University of Economic in Katowice 2012, vol. 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171386723