PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 79 | 49--56
Tytuł artykułu

Gry w nauczaniu ekonomii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Games in Economy Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie możliwości wykorzystania gier w procesie dydaktycznym oraz przedstawienie konkretnego projektu gry wraz z analizą jej użyteczności w nauczaniu finansów. Niniejszy artykuł ma charakter dyskusyjny. W pierwszej części zaprezentowano najważniejsze pojęcia z zakresu gier oraz wybrane zagadnienia dotyczące ich zastosowania w dydaktyce. Poniżej przedstawiono dyskusję na bazie literatury przedmiotu z odniesieniem do badań innych autorów. Następnie zaprezentowano autorską grę edukacyjną Forex stosowaną w nauczaniu finansów. Gra została oceniona pod kątem możliwości jej wykorzystania w dydaktyce. Ustosunkowano się do tez prezentowanych w pierwszej części artykułu. (fragment tekstu)
EN
Purpose of this article is to establish a short outline of possible approaches to systematization of games used in economic education as well as presentation and analysis of a tool being used in practice together with an overview of its key features and limitations. Games have been analyzed from so many perspectives that it is necessary to narrow down the subject. First part of the text covers the mostly referred to game-related issues, next a selection of game applications in education will be presented and an existing finance education game will be described and examined. To summarize the most promising research areas will be indicated.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--56
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Admiraal W., Huizenga J., Akkerman S., Dam, G. 2011. The concept of flow in collaborative gamebased learning. Comput. Human Behav. 27(3), 1185-1194. DOI: 10.1016/j.chb.2010.12.013.
  • Becker K. 2007. Digital game-based learning once removed: Teaching teachers. Brit. J. Educat. Technol. 38(3), 478-488. DOI:10.1111/j.1467-8535.2007.00711.
  • Berne E. 1987. W co grają ludzie? Warszawa, PWN.
  • Filiciak M. 2006. Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej. Warszawa, Wydaw. Akademickie i Profesjonalne.
  • Goffmann E. 2008. Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa, Aletheia.
  • Harris T.H. 1987. W zgodzie z sobą i tobą. Warszawa, IW PAX.
  • Huizinga J. 1985. Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury. Warszawa, Czytelnik.
  • Lissowski G. 2004. Przedmowa do wydania polskiego, w: Teoria gier. Red. P.D. Straffin. Warszawa, Scholar.
  • Mavrotheris M., M., Mavrotheris E. 2012. Game-enhanced mathematics learning for pre-service primary school teachers. ICICTE Proceedings.
  • Mijal M. 2012. Gry we współczesnej organizacji, w: Rozwój potencjału społecznego organizacji - wyzwania w XXI wieku. Red. K. Klincewicz, W. Grzywacz. Warszawa, Wydaw. Nauk. Wydziału Zarządzania UWarsz.
  • Ray B., Coulter G.A. 2009. Perceptions of the value of digital mini-games: Implications for middle school classrooms. J. Digital Learn. Teach. Educat. 26(3), 92-100.
  • Revans R.W. 1982. The origins and growth of action learning. Lund, Studentlitteratur.
  • Rostowski T. 2002. Kompetencje jako jakość zarządzania zasobami ludzkimi, w: Jakość zasobów firmy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność. Red. A. Sajkiewicz. Warszawa, Poltext.
  • Royle K. 2008. Game-based learning: A different perspective. Innovate 4(4), http://www.innovateonline.info/ index.php?view=article&id=433, dostęp: 10.06.2013.
  • Roine E. 1994. Psychodrama. O tym, jak grać główną rolę w swoim życiu. Opole, Kontakt.
  • Schell J. 2010. The art of game design. A book of lenses. Burlington, Elsevier.
  • Skuncikiene S., Balvociute R., Ciegis R. 2009. Evaluation of use of business simulation games for the development of entrepreneurial competency. Soc. Res. 3(17), 96-109.
  • Straffin P.D. 2004. Teoria gier. Warszawa, Scholar.
  • Sung K. 2009. Computer games and traditional CS courses. Communicat. ACM 52(12), 74-78.
  • Szymanowska M., Sękowska E. 2000. Analiza transakcyjna w zarządzaniu. Kraków, Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • Werneck T. 2008. Leitfaden fur Spieleerfinder und solche die es werden wollen. Ravensburger Spieleverlag GmbH.
  • Wieczorek A. 1997. Podstawowe pojęcia, w: Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych. Red. M. Malawski, A. Wieczorek, H. Sosnowska. Warszawa, PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171394937

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.