PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 12 | 95--102
Tytuł artykułu

The Phenomenon of Greenwashing in Marketing Communication of CSR

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zjawisko greenwashingu w marketingowej komunikacji CSR
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article is referring to the key elements of the 'greenwashing' problem - unethical practices in the field of communicating a corporate social responsibility. The author begins with defining the term and pointing out its genesis. Subsequently, the scale of the phenomenon in the world is shown. The author ponders what the reason of the greenwashing and its potential consequences can be. The following part of the article shows some existing ways of dealing with the problem - independent initiatives, law regulations, and good practices.(author's abstract)
Artykuł odnosi się do kluczowych elementów problemu greenwashingu - nieetycznych praktyk w dziedzinie komunikowania się społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor zaczął od zdefiniowania terminu greenwashing, wskazując również na jego genezę. Następnie przedstawiona została skala występowania tego zjawiska na świecie. Autor prowadził rozważania na temat powodów greenwashingu i jego potencjalnych konsekwencji. W kolejnej części artykułu przedstawione zostały wybrane istniejące sposoby radzenia sobie z tym problemem - niezależne inicjatywy, przepisy prawa i dobre praktyki.(abstrakt autora)
Rocznik
Numer
Strony
95--102
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • 2008 Green Gap Survey, Cone LLC, 2008, www.conecomm.com/stuff/contentmgr/files/0 /57bfa0d65ae70c7e1122a05a9d0d67e0/files/2008_green_gap_survey_fact_sheet.pdf.
  • About Greenwashing, www.greenwashingindex.com/about-greenwashing.
  • Battling Big Business, ed. E. Lubbers, Common Courage Press, USA 2002.
  • Black B., Lybecker D., Great Debates in American Environmental History, Greenwood Publishing Group, USA 2008.
  • Bradford R., Greenwash confronted, report of Friends of the Earth Europe, 2007, www. foeeurope.org/sites/default/files/publications/FoEE_Greenwash_confronted_0907.pdf.
  • Czaja M., Greenwash w Polsce, czyli "zielone kłamstwo" w reklamie, 2011, www.wirtualnemedia. pl/artykul/greenwash-w-polsce-czyli-zielone-klamstwo-w-reklamie
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418810

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.