PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 4(10) | 22--26
Tytuł artykułu

Szkolenia jako element kształtowania jakości zasobów ludzkich w kontekście zasad TQM

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdecydowana większość firm przekonała się, że współczesną przepustką na rynki międzynarodowe jest zarządzanie jakością, zaś podstawą tego działania są zasady określone w filozofii TQM. Warto zatem zadać pytanie jakiego rodzaju wiedza i umiejętności jest potrzebna do realizacji tego przedsięwzięcia, wszak jedną z kluczowych zasad TQM jest ciągłe doskonalenie. Ponieważ procesy w TQM są interdyscyplinarne a problemy w nich występujące złożone, to osoby reprezentujące TQM w organizacji muszą posiadać następujące zdolności: samooceny, świadomości sytuacji, elastyczności, czasem podjęcia ryzyka, współpracy. Jeśli zdolności te nie są nabyte i zidentyfikowane w procesie rekrutacji można a nawet trzeba wpoić je pracownikom poprzez system szkoleń lub indywidualną pracę przywódcy - kierownika, wykorzystującego swoją wiedzę, umiejętności, doświadczenie i autorytet. Ważnym jest jednak to, by sam proces szkolenia dawał bodziec do własnej pracy nad sobą, a nie do tego zmuszał. Wszelkie bowiem działania narzucane są niechciane i wewnętrznie nieakceptowane.(fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • 1. Bank J., Zarządzanie przez jakość, Wyd. Fel-berg SJA, Warszawa 1999.
  • 2. Gick A., Tarczyńska M., Motywowanie pracowników, PWE, Warszawa 1999.
  • 3. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacją, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • 4. Kisielnicki J., Zarządzanie organizacją, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego, Warszawa 2000.
  • 5. Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 2000.
  • 6. Marczak M.: Jakość wyrobu a zysk przedsiębiorstwa produkcyjnego, Problemy Jakości 2001, nr 5
  • 7. Stewart D., Praktyka kierowania, PWE, Warszawa 1994.
  • 8. Wróbel G., Metoda analizy i oceny zarządzania przez jakość w dużych przedsiębiorstwach na Podkarpaciu, Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2003.
  • 9. www.funduszestroktoralne.gov.pl
  • 10. www.mapa.funduszestrukturalne.gov.pl
  • 11. www.mrr.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171426351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.