PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 38 | nr 111 | 77--87
Tytuł artykułu

"Eye tracking" the Method and Psychology of Consumer Behaviour on the Market

Warianty tytułu
Metoda "Eye tracking" a psychologia zachowań konsumenta na rynku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This publication presents the role which the modern method called "Eye tracking" plays in the psychology of consumer behaviour on the market. This method is particularly used in medicine and psychology. In recent years, it has been also widely used in economic sciences, especially in marketing.(original abstract)
Niniejsza publikacja przedstawia rolę, jaką odgrywa nowoczesna metoda "Eye tracking" w psychologii zachowań konsumenta na rynku. Metoda ta jest szczególnie wykorzystywana w medycynie i psychologii. W ostatnich latach znalazła ona również szerokie zastosowanie w naukach ekonomicznych, szczególnie w marketingu.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
  • Narodowy Uniwersytet Studiów Politycznych i Administracji Publicznej w Bukareszcie
Bibliografia
  • Bekasik J., Ekonomia, Wyd. PWN, Warszawa 2001.
  • Bentivoglio, A., Bressman, S.B. , Cassetta, E., Carretta, D., Tonali, P., Albanese A., Analysis of blink rate patterns in normal subjects: movement disorders, Official Journal of the Movement Disorder Society, 12 (6)/2016.
  • Duchowski A., Eye Tracking Methodology. Theory and Practice, Wydawnictwo Springer 2007.
  • Gómez-Poveda J., Gaudioso E., Evaluation of temporal stability of eye tracking algorithms using webcams, Expert Systems with Applications, Volume 64/ 2016.
  • Hang Vu T.M., Phu Tu V., Duerrschmid K., Design factors influence consumers' gazing behaviour and decision time in an eye-tracking test: A study on food images, Food Quality and Preference 47/ 2016.
  • Jafari R., Ziou D., Eye-gaze estimation under various head positions and iris states, Expert Systems with Applications, 42 (1)/2015.
  • Mruk H., Neuromarketing jako obszar badań interdyscyplinarnych, [w:] G. Sobczyk (ed.), Współczesny marketing. Trendy. Działania, PWE, Warszawa 2008.
  • Nielsen J., Pernice K., Eye tracking Web Usability, New Riders Press 2010.
  • Otterbring T., Wästlund E., Gustafsson A., Eye-tracking customers' visual attention in the wild: Dynamic gaze behawior moderates the effect of store familiarity on navigational fluency, Journal of Retailing and Consumer Services 28/2016.
  • Wąsikowska B., Eye tracking w badaniach marketingowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 863/2015.
  • Wedel M., Pieters R., Eye Tracking for Visual Marketing, "Foundations and Trends in Marketing", vol. 1, no. 4/2006.
  • Witek L., Merchandising w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2007.
  • Zhu J., Han X., Ma R., Li X., Cao T., Sun B.S. & Hu, Exploring user mobile shopping activities based on characteristic of eye-tracking, [in] Q. Zu, & B. Hu (eds.), Human centered computing: Second international conference, HCC 2016, Colombo, Sri Lanka, January 7-9, 2016.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171455561

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.