PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 12 | 64--71
Tytuł artykułu

Geopolityczne logotypy kognitywne jako narzędzie zarządzania wizerunkiem miasta - studium przypadku miasta Szczecin

Autorzy
Warianty tytułu
Geopolitical Cognitive Logotypes as a Tool of the City Brand Management - a Case Study of Szczecin City
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wprowadzenie nowego spojrzenia na tworzenie logotypów regionów geopolitycznych z uwzględnieniem koncepcji oraz podstawowych zasad tworzenia obrazów kognitywnych. W opracowaniu przedstawiono podstawowe etapy procedury tworzenia logotypu kognitywnego. Przeprowadzono próbną analizę fokusową symbolu wizerunku Szczecina i zademonstrowano jej wyniki. Określono główny symbol wizerunku stanowiący bazę do stworzenia prototypu obrazu kognitywnego wizerunku miasta. (abstrakt oryginalny)
EN
The main purpose of this paper is to introduce a new perspective to creation of logotypes for geopolitical regions including the concepts and basic principles of cognitive visualizations. The paper presents the basic steps of the procedure of cognitive logotype creation. The results of the trial analysis of the image of Szczecin based on focus group are demonstrated in it. It sets out the main city's image symbol constituting a base for the creation of a prototype of cognitive image. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
64--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • [1] Adams S., Morioka N. (2004), Logo Design Workbook. A Hands-on Guide to Creating Logos, Rockport Publishers, Gloucester.
  • [2] Agapito D., Valle P., Mendes J. (2013), The Cognitive-affective-conative Model of Destination Image: A Confirmatory Analysis, "Journal of Travel & Tourism Marketing", Vol. 5, No. 30, pp. 471-481.
  • [3] Anderson E.W. (2012), Evaluating Scientific Visualization Using Cognitive Measures, Proceedings of the 2012 BELIV Workshop: Beyond Time and Errors - Novel Evaluation Methods for Visualization, ACM, Seattle, USA.
  • [4] Andrienko G., Andrienko N., Burch M., Weiskopf D. (2012), Visual Analytics Methodology for Eye Movement Studies, "IEEE Transactions on Visualization & Computer Graphics", Vol. 18, No. 12, pp. 2889-2898.
  • [5] Baloglu S., Brinberg D. (1997), Affective Images of Tourism Destinations, "Journal of Travel Research", Vol. 4, No. 35, pp. 11-15.
  • [6] Baloglu S., McCleary K. (1999), A Model of Destination Image Formation, "Annals of Tourism Research", Vol. 4, No. 26, pp. 868-897.
  • [7] Bottomley P.A., Doyle J.R. (2006), The Interactive Effects of Colors and Products on Perceptions of Brand Logo Appropriateness, "Marketing Theory", Vol. 63, No. 6, pp. 63-83.
  • [8] Byrne A. et al. (2000), Encyclopedia of Cognitive Science: Colour Vision, Philosophical Issues About, Macmillan Reference, London.
  • [9] Carpendale Sh. (2008), Evaluating Information Visualizations, [in:] A. Kerren et al. (eds.), Information Visualization, LNCS 4950, pp. 19-45.
  • [10] Gallarza, M., Gil Saura I., Garcia, Calderon H. (2002), Destination Image: Towards a Conceptual Frame Work, "Annals of Tourism Research", Vol. 1, No. 29, pp 56-78.
  • [11] Gębarowski M., Glińska E. (2011), Wizerunek Białegostoku i Rzeszowa w opiniach studentów, "Przegląd Organizacji", Nr 2, s. 38-43.
  • [12] Qu H., Hyunjung L., Kim В., Hyunjung H.I. (2011), A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image, "Tourism Management", No. 32, pp. 465-476.
  • [13] Hockley W. (2009), The Picture Superiority Effect in Associative Recognition, "Memory and Cognition", No. 36, pp. 1351-1359.
  • [14] Kirschner P.A. (2002), Cognitive Load Theory: Implications of Cognitive Load Theory on the Design of Learning, "Learning and Instruction", Vol. 1, No. 12, pp. 1-10.
  • [15] Kobrinskiy B. (2008), Obraznye rjady как element bazy znanii, Materiały Konferencji Naukowej "Iskusstvennyj intelekt - problemy i perspektivy", Nr 4-5, s. 393-397.
  • [16] Kobrinskiy В. (2014), Vizualnye obrazy-simvoly v intellektualnych systemach, "Materiały XIV nacionalnoj konferencii po iskusstvennomu intellektu KII-2014", Kazań, Nr 1, s. 189-196.
  • [17] Kuczera K. (2014), Strategia rozwoju miasta Szczecina a jego wizerunek w świetle badań naukowych, "Przegląd Organizacji", Nr 11, s. 35-43.
  • [18] Kurzhalz K., Fisher В., Burch M., Weiskopf D. (2015), Eye Tracking Evaluation of Visual Analytics, "Information Visualization", Vol. 15, No. 4, pp. 340-358.
  • [19] Macalik J. (2013), Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej miasta - wybrane problemy, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, T. 33, Nr 1, s. 147-161.
  • [20] O'Regan M. (2000), The Use of Image in Tourism Destination Marketing, [in:] J. Ruddy, S. Flanagan (eds.), Tourism Destination Marketing; Gaining the Competitive Edge, Tourism Research Centre, Dublin Institute of Technology, Dublin.
  • [21] Pike S. (2009), Destination Brand Positions of a Competitive Set of Near-home Destinations, "Tourism Management", Vol. 6, No. 30, pp. 857-866.
  • [22] Pilipczuk O. (2013), Grafika kognitywna w podejmowaniu decyzji, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • [23] Pospelov D. (1998), Metafora, obraz i simvol v poznanii mira, "Novosti isskustvennogo intellekta", Nr 1, s. 94- -114.
  • [24] Stanowicka-Traczyk A. (2007), Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, "Studia Regionalne i Lokalne", T. 29, Nr 3, s. 53-70.
  • [25] Stem P., Carstensen L. (2002), The Aging Mind: Opportunities in Cognitive Research, National Academy Press, Washington.
  • [26] Tasci A., Gartner W" Cavusgil S. (2007), Conceptualization and Operationalization of Destination Image, "Journal of Hospitality & Tourism Research", Vol. 2, No. 31, pp. 194-223.
  • [27] UMS (2014), Szczecin Floating Garden 2050, Urząd Miasta Szczecin, http://www.szczecin.eu/marka/strate- gia_marki, data dostępu 3.11.2014 r.
  • [28] Vaughan D.R., Edwards J.R. (1999), Experiential Perceptions of Two Winter Sun Destinations: The Algarve and Cyprus, "Journal of Vacation Marketing", Vol. 5, No. 4 , pp. 356-368.
  • [29] Walkman Y. (2008), О modelirovanii obraznogo myślenia: otnośenia "obrazy-ponjatija", "Materiały odinnadcatoj nacionalnoj konferencii po iskusstvennomu intellektu KII-2008", Lenand, Nr 1, s. 369-377.
  • [30] Wise К., Wise A. (1988), The Human Factors of Color in Environmental Design: A Critical Review University of Washington, Seattle, Washington Prepared for Ames Research Center.
  • [31] Zenkin A. (1991), Kognitivnaja komp'juternaja grafika, Nauka, Moskva.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458867

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.