PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 9 (CD) | 196--202
Tytuł artykułu

The Marketing Audit in Higher Educational Establishment

Warianty tytułu
Audyt marketingowy w szkole wyższej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the article, the basic principles of marketing audit in higher education are considered. Characterization of marketing as one of the university management functions is performed. Three main elements of marketing audit in universities are studied. The place of marketing audit in the overall system of audit is appointed. Also the type of control marketing activities of the university and their features are considered. The main stages of the decision making process about implementation of the marketing audit for the higher educational establishments are studied. The conclusions about the prospects for effective audit marketing activities of universities are done. (original abstract)
W artykule przedstawiono podstawowe zasady audytu marketingowego w szkolnictwie wyższym. Przedstawiono charakterystykę marketingu postrzeganego jako jedna z funkcji zarządzania uczelnią wyższą. Zbadano trzy główne elementy audytu marketingowego w szkolnictwie wyższym. Wskazano miejsce audytu marketingowego w ogólnym systemie kontroli, jak również omówiono rodzaje kontroli działań marketingowych uczelni i ich funkcje. Przedstawiono także główne etapy procesu decyzyjnego związanego z wdrażaniem audytu marketingowego. Artykuł kończą wnioski wskazujące perspektywy skutecznego wdrażania audytu marketingowego w szkołach wyższych. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
196--202
Opis fizyczny
Twórcy
  • Lviv Polytechnic
autor
  • Lviv Polytechnic
Bibliografia
  • Berger, R. (1998). Lexikon der Rachnungslegung und Abschlussprufüng. München-Wien: Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
  • Dryl, W. (2010). Audyt marketingowy. Wydawnictwo CeDeWu.pl.
  • Harkavenko, S.S. (2006). Marketing. Tutorial. Kyiv: Libra.
  • Honcharov, S. et al. (2011). Educational Marketing in higher schools of Ukraine and Poland. Rivne: NUVHP.
  • Jabłoński, M. & Jabłoński, A. (2005). Audyt marketingowy jako narzędzie oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych. Controlling i rachunkowość zarządcza, 2.
  • Matviiv M.Ya. (2007). Marketing knowledge, methodological and organizational aspects. Ternopil: Ekonomichna dumka.
  • McDonald, M.H.B. (1994). The marketing audit: Translating marketing theory into practice. Oxford: Butterworth-Heinemann Ltd.
  • Piaszczyk, A. (2004). Audyt wewnętrzny. Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
  • Sawyer, L.B., Dittenhofer, M.A. & Scheiner, J.H. (2003). Sawyer's Internal Auditing. The practice of Modern Internal Auditing. Altamonte Springs: Institute of Internal Auditors.
  • Winiarska, K. (2007). Audyt wewnętrzny w 2007 roku. Standardy międzynarodowe - regulacje krajowe. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171481874

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.