PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 4 | 3--16
Tytuł artykułu

Ocena funkcjonowania komunikacji poziomej w przedsiębiorstwach działających w układzie procesowym

Warianty tytułu
Evaluation of the Functioning of Horizontal Communication in Enterpises Workong in Process Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł porusza problematykę komunikacji poziomej w polskich przedsiębiorstwach funkcjonujących w układzie procesowym. Celem publikacji jest wskazanie stopnia wykorzystania i przedmiotu komunikacji poziomej w badanych organizacjach oraz zaproponowanie stosownych rekomendacji w zakresie zidentyfikowanych niedoskonałości. Na podstawie analizy i oceny wyników badań sondażowych przeprowadzonych za pomocą metody CATI zbadano stopień wykorzystania komunikacji poziomej w badanych przedsiębiorstwach, identyfikując istniejące prawidłowości. Rezultaty badań wskazują, że tylko w 68% polskich przedsiębiorstw, działających w oparciu o podejście procesowe, komunikacja pozioma w pełni funkcjonuje. Przedmiotem komunikacji poziomej są zagadnienia dotyczące podziału zadań i odpowiedzialności, ustalania wymagań klientów zewnętrznych oraz problemów zidentyfikowanych w procesach. W odniesieniu do zidentyfikowanych problemów w zakresie komunikacji poziomej wskazano stosowne rekomendacje.(abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the issue of horizontal communication in Polish enterprises using the process approach. The aim of the publication is to indicate the level of capacity horizontal communication in the studied organizations and propose appropriate recommendations for the identified deficiencies. Based on the analysis and evaluation of surveys conducted by CATI method horizontal communication has been studied. Research results indicate that only 68% of Polish companies operating on the basis of the process approach, where horizontal communication is fully operational. The subject of horizontal communication are issues concerning the tasks and responsibilities division and also the customer needs and external problems identification. With respect to the identified problems in the field of horizontal communication appropriate recommendations was presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--16
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • 1. Bikle A., 2014, Doktryna jakości, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • 2. Centkowska M., 2015, Podstawy teoretyczne oporu wobec zmian w organizacji, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie z. 77, nr kol. 1927, s. 11.
  • 3. Gębczyńska A., 2016, Analiza wybranych problemów zarządzania procesowego w świetle wyników badań empirycznych, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 11 (802), s. 17- 26.
  • 4 Grajewski R., 2007, Organizacja procesowa, PWE, Warszawa.
  • 5. Griffin R., 1996, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • 6. Gros U., 1993, Analiza systemu porozumiewania się w organizacji, Przegląd Organizacji, nr 3, s. 11-12.
  • 7. Kunasz M., 2011, Zarządzanie procesami, Economicus, Szczecin.
  • 8. Larkin T. J., Larkin S., 2005, Jak dotrzeć do pracowników szeregowych i zmienić ich zachowanie, Harvard Business Review, Efektywna komunikacja, Gliwice.
  • 9. Lunenburg F. C., 2010, Formal Communication Channels: Upward, Downward, Horizontal, and External, Focus on Colleges, Universities, and Schools, vol 4, nr. 1, s. 15.
  • 10. Meier P. D., Liker K. J., 2016, Droga Toyoty, MT Biznes, Warszawa.
  • 11. Mirek M., 2015, Analiza procesów logistycznych w przedsiębiorstwach dystrybucyjno-handlowych na przykładzie PPHU "LEGRO" Sp. z o.o., Wyd. Promotor.
  • 12. Ober J., 2013, Funkcja i rola efektywnej komunikacji w zarządzaniu, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie z. 65, s. 265.
  • 13. Piotrowski K., Świątkowski M., 2000, Kierowanie zespołami ludzi, Bellona, Warszawa.
  • 14. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., 2011, Komunikowanie w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa.
  • 15. Rother M., 2011, Toyota Kata: zarządzanie ludźmi w celu doskonalenia, zdobywania umiejętności adaptacji oraz osiągania ponadprzeciętnych wyników, Lean Enterprise Institute Polska, Wrocław.
  • 16. Sauter S., 2009 Umiejętne delegowanie zadań i odpowiedzialności, Business Coaching, nr 1, s. 2-5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171489909

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.