PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 41 | nr 114 | 135--142
Tytuł artykułu

Communication Strategies and Tactics as key Points of Business Development

Warianty tytułu
Strategie і taktyki komunikacyjne jako kluczowe punkty rozwoju biznesu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The study of communication strategies and tactics occupies an important niche in strategic management. The relevance of this article lies in the fact that the interest of modern business administration science in the search for patterns and mechanisms of communication influence on the recipient is growing constantly. Communication strategies and tactics in the advertising of English-language web-recourses have been determined. We have defined two communication strategies for onlinestores slogans: 1) a strategy of encouraging the consumer to choose the appropriate goods or service; 2) a strategy of positioning the organisation in the market. Also various communication tactics, with the help of which those two strategies can be realised, have been described. They are: tactics of appeal to the consumer; tactics of target group indication; tactics of ambiguity/disambiguity of the expression, content and references; tactics of demonstration of the organisation's advantages and disadvantages; tactics of emphasizing competence, experience, traditions and values; tactics of goods and services naming; tactics of using the store's name. In this article we try to identify which of them is the most effective. The proposed versions are based on the results of linguistic interviewing. (original abstract)
Badanie komunikacyjnych strategii i taktyki zajmuje ważne miejsce w strategicznym zarządzaniu. Znaczenie tego artykułu polega na tym, że zainteresowanie współczesnej nauki biznesową administracją pod kątem wyszukiwania wzorców i mechanizmów wpływu komunikacji na odbiorców stale rośnie. W artykule zostały zidentyfikowane strategie i taktyki komunikacyjne stosowane w reklamie anglojęzycznych zasobów internetowych. Zidentyfikowano dwie strategie komunikacji dla haseł sklepów internetowych: 1) strategię pobudzania konsumenta do wyboru towaru lub usługi; 2) strategię pozycjonowania organizacji na rynku. Opisano także różne taktyki komunikacyjne, za pomocą których te dwie strategie mogą być realizowane. Są to: taktyka postępowania z konsumentem; taktyka oznaczenia grupy docelowej; taktyka niejednoznaczności/jednoznaczności wyrażenia, treści i referencji; taktyka przedstawiania zalet i wad organizacji; taktyka podkreślenia kompetencji, doświadczenia, tradycji i wartości; taktyka nazewnictwa towarów i usług; taktyka użycia nazwy sklepu. W artykule podjęto próbę określenia, która z taktyk jest najbardziej efektywna. Zaproponowane wersje są oparte na wynikach wywiadów językowych. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Lutsk National Technical University
Bibliografia
  • Feldwick P., What is Brand Equity, Anyway?, WARC, Henley-on-Thames 2002.
  • Keller K.L., Kotler Ph., Marketing Management, Upper Saddle River, NJ 2012.
  • Klyuev E.V., Rechevaya kommunikatsiya, Ripol Klassik, Moscow 2002.
  • Selinker L., Interlanguage, "International Review of Applied Linguistics in Language Teaching" (IRAL) 1972, vol. 10.
  • Simmons J., The Invisible Grail: In Search of the True Language of Brands, Texere, 2003.
  • Watzlawick P., Bavelas J.B., Jackson D.D., Pragmatics of Human Communication, W.W. Norton, New York 1967.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171523637

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.