PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 3 | 69--75
Tytuł artykułu

Tools to Create Appropriate Perception of CSR and PR Practitioners Support

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule zostały omówione różnorodne metody mające na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia społecznej odpowiedzialności biznesu wśród różnych grup akcjonariuszy. Celem badania jest wyodrębnienie narzędzi, które praktycy public relations (PR) powinni stosować w celu rozpowszechniania i promowania społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Autor analizuje przydatność dwóch grup narzędzi: jakościowych oraz ilościowych. Wszystkie narzędzia zostały przeanalizowane pod kątem zakresu potrzebnych działań i zinterpretowane pod kątem przydatności do celów CSR.(abstrakt oryginalny)
EN
The article aggregates a variety of tools aimed to boost awareness and understanding of social responsibility among different groups of shareholders. At the same time the research shows a list of tools applicable for public relations (PR) practitioners (not only) to disseminate and promote corporate social responsibility (CSR). This paper emphasizes two groups of tools as qualitative and quantitative. All the tools were analyzed according to the scope of needed activities and interpreted in terms of applicability to the CSR goals.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--75
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Lviv Polytechnic National University
Bibliografia
  • Abercrombie N., Hill S., Turner B.S. [1994], Dictionary of sociology (3rd ed.), Harmondsworth, Penguin.
  • Artiola J.F., Pepper I.L., Brusseau M.L. [2004], Environmental Monitoring and Characterization, Elsevier Science & Technology Books.
  • Benn S., Todd L.R., Pendleton J. [2010], Public Relations Leadership in Corporate Social Responsibility, "Journal of Business Ethics", Vol. 96(3). DOI 10.1007/s10551-010-0474-5.
  • Clark C.E. [2000], Differences between public relations and corporate social responsibility: An analysis, "Public Relations Review", Vol. 26(3).
  • Federation of Small Businesses [2007], Social and Environmental Responsibility and the Small Business Owner, Federation of Small Businesses, London, December.
  • Grancea I. [2017], Social Engagement as a Vector of Brand Communication, "The Scientific Annals of Alexandru Ioan Cuza", Vol. 10(1).
  • Garsten N., Bruce I. [2018], Communicating Causes: Strategic Public Relations in the Non-Profit Sector, Routledge.
  • Kim S-Y., Park H. [2011], Corporate Social Responsibility as an Organizational Attractiveness for Prospective Public Relations Practitioners, "Journal of Business Ethics", Vol. 103(4). DOI 10.1007/s10551-011-0886-x.
  • Kosterec M. [2016], Methods of Conceptual Analysis, "Filozofia", Vol. 71(3).
  • Morgan D.L. [1996], Focus Groups, "Annual Review of Sociology", Vol. 22.
  • Mundy D.E. [2015], Diversity 2.0: How the public relations function can take the lead in a new generation of diversity and inclusion (D&I) initiatives, "Research Journal of the Institute for Public Relations", Vol. 2(2).
  • Muzykant V.L., Mfarrej F. [2018], Corporate Social Responsibility (CSR) of PR in Syrian and Russian telecommunication companies in crisis. A comparative analytical study on communication activities of MTN and MTC companies, "RUDN Journal of Studies in Literature and Journalism", Vol. 23(1).
  • Okafor O.Ch., Nwatu Ch.B. [2018], Public relations as a tool for attaining educational institution objectives in ENUGU state, "International Journal of Marketing and Management Research", Vol. 9(3).
  • Quinn D., Hargie O. [2004], Internal Communication Audits: A Case Study, "Corporate Communications: An International Journal", Vol. 9.
  • Santos E.A. [2017], Prioritization of social actions developed by a company from Ponta Grossa - PR based on the social necessities of the region, Parana, Ponta Grossa, Federal University of Technology.
  • Social Audit [2005], Social Audit: A Toolkit A Guide for Performance Improvement and Outcome Measurement Director General & Executive Director, Centre for Good Governance, Jubilee Hills (India).
  • Ventresca M.J., Mohr J.W. [2001], Archival Research Methods, Joel A.C (ed.), Baum, Blackwell Publishers.
  • Verstappen S.H. [2001], Public & Corporate Relations Audit, San Francisco, Canto Public Relations Audit.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171535133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.