PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 34 | 7--20
Tytuł artykułu

Zarządzanie procesami usługowymi w samorządowych przedsiębiorstwach gospodarki komunalnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management of Service Processes in Local Government Municipal Service Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Specyfika usług komunalnych oraz zaspokajanie oczekiwań interesariuszy implikuje potrzebę ciągłego dostosowywania przedsiębiorstw komunalnych do zmiennych uwarunkowań. Celem artykułu jest identyfikacja wpływu podejścia procesowego na zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym na podstawie przeglądu literatury przedmiotu z obszaru zarządzania procesami w przedsiębiorstwach funkcjonujących w zmiennym otoczeniu. Studium literaturowe pozwoliło na określenie wpływu zarządzania procesowego na skuteczną realizację usług komunalnych przez przedsiębiorstwa gospodarki komunalnej.(abstrakt oryginalny)
EN
The specificity of public utility services as well as satisfying stakeholders' expectations implies the need for local government municipal enterprises to constantly adapt to changing conditions. The aim of the article is to identify the impact of the process approach on the management of a municipal enterprise on the basis of a literature review of the subject in the field of process management in enterprises operating in an evolving environment. The literature review allowed to determine the impact of process management on the effective implementation of municipal services by municipal enterprises.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Szczecinku
Bibliografia
  • 1. Bartkowiak P. (2001), Wartość jako kryterium oceny efektywności restrukturyzacji przedsiębiorstwa, [w:] Borowiecki R., Kwieciński M. (red.), Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • 2. Bitkowska A., Kolterman K., Wójcik G., Wójcik K. (2009), Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
  • 3. Bitkowska A. (2010), Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstw, [w:] Bitkowska A. (red.), Procesy restrukturyzacji warunkiem poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • 4. Bitkowska A. (2013), Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach, Difin, Warszawa.
  • 5. Bitkowska A. (2015), Paradygmat procesowości w naukach o zarządzaniu, [w:] Bitkowska A., Weiss E. (red.), Zarządzanie procesowe w organizacjach, Vizja Press & IT, Warszawa.
  • 6. Cyfert S. (2006), Spójność systemu zarządzania organizacją, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu", nr 76: Zmiany we współczesnych organizacjach.
  • 7. Czop K. (2016), Zdolność organizacji do zmian i jej wpływ na proces zarządzania zmianą, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 24, t. 2. DOI: 10.17512/ znpcz.2016.4.2.07.
  • 8. Denczew S. (2011), Podstawy gospodarki komunalnej, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
  • 9. Downar W. (2008), Zarządzanie procesowe w przedsiębiorstwie usługowym, [w:] Filipiak B., Panasiuk A. (red.), Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 10. Flaszewska S., Zakrzewska-Bielawska A. (2017), Struktura organizacyjna jako wsparcie dla procesu dzielenia się wiedzą w przedsiębiorstwie, "Organizacja i Kierowanie", nr 2(176).
  • 11. Gębczyńska A., Jagodziński J. (2017), Analiza korzyści wynikających z wdrożenia zarządzania procesowego w aspekcie poziomu dojrzałości, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 463. DOI: 10.15611/pn.2017.463.12.
  • 12. Glinka B., Hensel P. (2006), Projektowanie organizacji, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • 13. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2010), Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Poltext, Warszawa.
  • 14. Grzymała Z. (2010), Restrukturyzacja sektora komunalnego w Polsce. Aspekty organizacyjno-prawne i ekonomiczne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • 15. Jelonek D., Turek T. (2016), Systemy Business Intelligence w kształtowaniu przedsiębiorstwa inteligentnego, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów", z. 149.
  • 16. Kachniarz M. (2012), Efektywność usług publicznych - teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • 17. Kiełtyka L. (2001), Model strategii zarządzania informacją w organizacji, [w:] Borowiecki B., Kwieciński M. (red.), Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • 18. Kiełtyka L. (2011), Informatyczne przemiany zarządzania technologiami informacyjnymi w organizacjach, "Przegląd Organizacji", nr 3.
  • 19. Kobylińska U. (2013), Mierniki sprawności usług publicznych, "Współczesne Zarządzanie", nr 2.
  • 20. Mączyńska E. (2008), Zarządzanie w warunkach ekonomii niepewności. Systemy wczesnego ostrzegania, [w:] Lewandowska L. (red.), Nowe koncepcje zarządzania i finansowania rozwoju firm regionu łódzkiego, PTE, Łódź.
  • 21. Panasiuk A., Tokarz A. (2008), Wstęp do ekonomiki przedsiębiorstwa komunalnego, [w:] Filipiak B., Panasiuk A. (red.), Przedsiębiorstwo usługowe. Ekonomika, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 22. Penc J. (2002), Zarządzanie w zmieniającym się otoczeniu, [w:] Lewandowski J. (red.), Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w warunkach radykalnych zmian, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • 23. Sadowy M. (2010), Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa komunalnego, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Siedlcach, Siedlce.
  • 24. Stabryła A. (2006), Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 25. Stabryła A. (2008), Metodyka doskonalenia struktur organizacyjnych przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem ujęcia procesowego, "Zeszyty Naukowe Małopolskiej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie", z. 1(11).
  • 26. Stańczyk-Hugiet E. (2012), Przeżyje najlepiej dostosowany, "Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", nr 22(2).
  • 27. Sysko-Romańczuk S. (2005), Rozwój przedsiębiorstwa jako rezultat jego wzrostu i sprawności procesów zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • 28. Weiss E., Bitkowska A. (2015), Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, [w:] Weiss E., Bitkowska A. (red.), Samorząd terytorialny beneficjentem środków unijnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie, Warszawa.
  • 29. Zakrzewska-Bielawska A. (2011), Relacje między strategią a strukturą organizacyjną w przedsiębiorstwach sektora wysokich technologii, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, nr 1095, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • 30. Ziębicki B. (2006), Uwarunkowania oceny efektywności świadczenia usług użyteczności publicznej, [w:] Skrzypek E., Dyr T. (red.), Strategia organizacji na rynku usług, Wyższa Szkoła Finansów i Rachunkowości, Radom.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171569511

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.