PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | R. 17, nr 1, cz. 1 | 167--177
Tytuł artykułu

Zaawansowane technologie informacyjne wspomagające nawiązywanie kontaktów z klientem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Advanced Information Technologies Supporting Contacting with Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu poruszono tematykę dotyczącą szeroko pojętej reorganizacji procesów realizowanych w przedsiębiorstwach różnych sektorów gospodarki. Z uwagi na rosnącą świadomość konsumentów, a tym samym zmienność preferencji i upodobań w odniesieniu do sposobu wykorzystania produktów lub usług, wprowadzenie zmian w dotychczasowej działalności podmiotów gospodarczych stanowi o ich konkurencyjności oraz sukcesywnym rozwoju. Celem opracowania było określenie poziomu wiedzy i świadomości klientów w aspekcie wykorzystania zaawansowanych technologii informacyjnych w polskich przedsiębiorstwach oraz ich roli w zwiększaniu jakości wyprodukowanych produktów lub usług. Ponadto zaprezentowano wyniki badań ankietowych, których realizacja w grupie losowo wybranych respondentów pozwoliła na potwierdzenie zasadności prowadzonych przedsięwzięć inwestycyjnych w polskich przedsiębiorstwach z punktu widzenia klientów. Elementem niniejszych badań było również określenie stopnia zainteresowania zaawansowanymi technologiami w poszczególnych grupach wiekowych konsumentów, posiadających zróżnicowane wykształcenie. (abstrakt oryginalny)
EN
This study addresses the subject of a broadly understood reorganization of processes carried out in enterprises in various sectors of the economy. Due to the progressive awareness of consumers, and hence the variability of preferences and preferences in relation to the use of products or services, the introduction of changes in the existing activities of business entities determines their competitiveness and successive development. The aim of the study was to determine the level of knowledge and awareness of clients in the aspect of using advanced information technologies in Polish enterprises and their role in increasing the quality of manufactured products or services. In addition, the results of the survey were presented, the implementation of which in the group of randomly selected respondents allowed to confirm the legitimacy of investment projects carried out in Polish enterprises from the point of view of clients. An element of this research was also the determination of the degree of interest in advanced technologies in individual age groups of consumers with diverse education. (original abstract)
Rocznik
Strony
167--177
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Andruszkiewicz K. (2015), Marketingowe kierunki rozwoju polskich przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 41, t. 2.
  • Chomiak-Orsa I. (2013), Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Danielak W., Mierzwa D., Bartczak K. (2017), Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce. Szanse i zagrożenia rynkowe, Wydawnictwo Exante, Wrocław.
  • Dobiegała-Korona B. (2012), Nowa Rola Marketingu w Budowie Wartości Przedsiębiorstwa, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie", nr 2, SGH, Warszawa.
  • Markiewicz J. (2014), Nowa rola klienta w procesie tworzenia wartości, "Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie", nr 2.
  • Moczulska M., Stankiewicz J. (2016), Interakcje społeczne sprzyjające zaangażowaniu pracowników w organizacji - założenia w świetle teorii organizacji i zarządzania, "Nauki o Zarządzaniu", nr 2 (27).
  • Piwoni-Krzeszowska E. (2014), Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami - aspekt procesu tworzenia wartości, "Nauki o Zarządzaniu", nr 1 (18).
  • Porter P.H., Kramer M.R. (2011), Creating Shared Value. How to Reinvent Capitalism and Unleash a Wave of Innovation and Growth, "Harvard Business Review", Vol. 89, No. 1-2.
  • Raport Smart Industry Polska 2018. Innowacyjność w sektorze mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce (2018), Warszawa.
  • Stańczyk-Hugiet E. (2012), Niematerialne zasoby sieci międzyorganizacyjnych, w: J. Niemczyk, E. Stańczyk-Hugiet, B. Jasiński (red.), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwania dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
  • Żak K. (2012,) Zaufanie i zaangażowanie jako determinanty budowania wartości klienta oraz wartości przedsiębiorstwa, w: "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 736, "Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia", nr 55.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573052

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.