PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | Ujawnianie informacji niefinansowych w zakresie CSR Dobre praktyki | 35--44
Tytuł artykułu

Przykłady kontrowersyjnych etycznie zachowań wybranych spółek

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Informacje niefinansowe mają duże znaczenie dla niektórych interesariuszy, zarówno dla klientów, jak i dla partnerów biznesowych. Przedsiębiorstwa stosujące w swojej działalności zasady społecznej odpowiedzialności biznesu cieszą się zaufaniem i wiarygodnością - tego rodzaju informacje zawierane są w ujawnieniach niefinansowych. Jednak ujawnienia te nierzadko stanowią kłopotliwy element sprawozdania. Dla niektórych przedsiębiorstw takie obszary, jak ochrona środowiska, zaangażowanie społeczne, przestrzeganie praw człowieka czy przeciwdziałanie korupcji, stanowią ogromny problem. Dla tych jednostek gospodarczych stosowanie podstawowych niefinansowych zasad staje się nieopłacalne. Jednostki te za wszelką cenę starają się osiągać jak najwyższy wynik finansowy. Nie dbają o tak zwane aktywa niematerialne. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Fabisiak I., Michnik M. (2016), Wykroczenia pracownicze jako jeden z obszarów nadużyć w przedsiębiorstwie [w:] M. Wójcik-Jurkiewicz (red.), Ryzyko nadużyć w rachunkowości i finansach, Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice, s. 105-115.
  • Fundacja Centrum CSR (2013), Brudny zysk. Jak korporacje, banki i fundusze inwestycyjne czerpią zyski z łamania praw człowieka, Facing Finance, Centrum CSR, Warszawa.
  • Kędzior D., Kędzior M., Wójcik-Jurkiewicz M. (2017), Wyniki finansowe, ryzyko i koszt kapitału a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - przegląd wyników badań [w:] J. Krasodomska (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w rachunkowości. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa, s. 161-172.
  • Krasodomska J. (2009), Znaczenie informacji niefinansowych w rocznych raportach spółek [w:] I. Sobańska, T. Wnuk-Pel (red.), Rachunkowość w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa, Uniwersytet Łódzki, Łódź, s. 181-188.
  • Rudnicka A. (2012), CSR - doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Werner K., Weiss H. (2009), Czarna lista firm. intrygi światowych koncernów, Hidari, Wiedeń.
  • Wójcik-Jurkiewicz M. (2009), Enterprise Value and Goodwill, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowośći", vol. 53, nr 109, s. 303-320.
  • Wójcik-Jurkiewicz M. (2011), Kapitał intelektualny w teorii i praktyce rachunkowości, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 668(41), s. 321-329.
  • Wójcik-Jurkiewicz M. (2015b), Ethical Dimension of Accountant's Job - Invention or Intention [w:] J. Krasodomska, K. Świetla (red.), Współczesne uwarunkowania sprawozdawczości i rewizji finansowej, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków, s. 465-475.
  • Wójcik-Jurkiewicz M. (2016a), Idea społecznie odpowiedzialnego biznesu a kształtowanie wyniku finansowego spółki, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 253, s. 140-150.
  • Wójcik-Jurkiewicz M. (2017a), Role of CSR Reporting. Evidence from Poland, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości", t. 94(150), s. 173-188.
  • Wójcik-Jurkiewicz M. (2017b), Nowe zasady ujmowania informacji niefinansowych od 1 stycznia 2018 - obowiązek czy przywilej? [w:] R. Sroka (red.), Raportowanie niefinansowe: wymagania ustawy o rachunkowości a praktyka rynkowa. Wyniki analizy ESG spółek w Polsce 2017, SEG, Warszawa, s. 75-77.
  • Wójcik-Jurkiewicz M., Sadowska B. (2018), Non-financial Reporting Standards and Evaluation of Their Use Illustrated with Example of Polish Listed Companies, "European Journal of Service Management", Vol. 27(2), s. 539-545.
  • [www 2] http://www.mf.gov.pl (dostęp: 25.02.2018).
  • [www 7] http://www.rp.pl/artykul/317983-Shell-zaplaci-miliony-za-lamanie-praw-czlowieka-w-Nigerii.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578186

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.