Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Komunikacja marketingowa jest niezwykle ważnym obszarem wdrażania rozwiązań innowacyjnych. Współczesne przedsiębiorstwa mają do dyspozycji coraz bogatszy zbiór nowych rozwiązań technologicznych, które mogą wykorzystywać w komunikacji z klientami i pozostałymi grupami interesariuszy. Obserwacje i wyniki badań pokazują, że firmy dość chętnie podejmują ryzyko implementacji tych rozwiązań, upatrując w nich duży potencjał w tworzeniu wartości dla klientów oraz istotny czynnik kształtowania swojej pozycji konkurencyjnej na rynku. Trudno byłoby sobie wyobrazić dzisiaj realizacje skutecznych działań w obszarze komunikacji marketingowej bez technologii cyfrowych. W rozdziale przedstawiono zastosowania technologii cyfrowych w niekonwencjonalnych formach oddziaływania na konsumentów, takich jak marketing partyzancki (guerilla marketing) i marketing ambientowy (ambient marketing). Po przedstawieniu specyfiki marketingu partyzanckiego i marketingu ambientowego scharakteryzowano techniki wizualne umożliwiające realizację efektu zaskoczenia adresata przekazu i wzbudzania w nim pozytywnych emocji. Możliwości zastosowania komunikacji cyfrowej w strategii komunikacji marketingowej zilustrowano na wybranych przykładach. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
209--225
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
autor
- Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Slovenská Republika
Bibliografia
- Bajdak A. (2011), Digital Signage jako nowy kanał komunikacji marketingowej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 660, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 72, s. 287-296.
- Bajdak A. (2013), Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw a budowanie relacji z podmiotami otoczenia na rynkach zagranicznych, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 140, s. 42-56.
- Bajdak A. (2016), Automatyzacja komunikacji marketingowej w Internecie, "Handel Wewnętrzny", nr 3(362), s. 27-36.
- Bigat E.C. (2012), Guerrilla Advertisement and Marketing, "Procedia - Social and Behavioral Sciences", No. 51, s. 1022-1029.
- Clow K., Baack D. (2008), Reklama, propagace a marketingová komunikace, Computer Press, Brno.
- Csikszentmihalyi M. (1996), Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention, Harper Collins Publishers, New York.
- Čábyová Ľ. (2009), Bluetooth marketing a jeho kreatívne možnosti, (w:) J. Matúš, Ľ. Čábyová, K. Ďurková (ed.), Nové trendy v marketingovej komunikácii, Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, Trnava, s. 45-53.
- Derbaix C., Vanhamme J. (2000), The 'You Know What?' Syndrome - How to Use Surprise for Gaining Success, (w:) B. Wierenga, A. Smidts, G. Antonides (eds.), Proceedings of the 29th Conference of the European Marketing Academy, Erasmus University Rotterdam, Rotterdam, s. 23-26.
- Fichnová K. (2009), Kreativita, masmediálna a marketingová komunikácia: kreativita a jej prezentovanie v periodickej tlači určenej pre odborníkov v oblasti marketingovej komunikácie, (w:) P. Ivanič, M. Hetényi, Z. Taneski (eds.), Európske kontexty interkultúrnej komunikácie, Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra, s. 570-589.
- Fichnová K. (2010), Kreativita v marketingovej komunikácii a kríza, (w:) Sborník konferenčních příspěvků ze 4. ročniku mezinárodní konference (KO)MÉDIÁ, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín, s. 1-14.
- Fichnová K. (2013), Psychology of Creativity for Marketing Communication, Association Amitié Franco-Slovaque, Noailles.
- Franková E. (2011), Kreativita a inovace v organizaci, Grada, Praha.
- Gregor B., Kaczorowska-Spychalska D., red. (2018), Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Hatalska N. (2006), Marketing szeptany. Mechanizmy działania niestandardowych form komunikacji marketingowej, (w:) M. Kokocińska (red.), Funkcjonowanie współczesnych gospodarek i przedsiębiorstw. Aspekty globalne, regionalne, sektorowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań, s. 376-383.
- Hesková M., Štrachoň P. (2009), Marketingová komunikace a moderní trendy v marketinatelství, Oeconomica, Praha.
- Hughes M. (2008), Buzzmarketing: Get People to Talk About Your Stuff, Portfolio Penguin Group, New York.
- Hutter K., Hoffmann S. (2011a), Guerilla-Marketing - eine nüchterne Betrachtung einer vieldiskutierten Werbeform, "International Journal of Marketing", Vol. 50, Iss. 2, s. 121-135.
- Hutter K., Hoffmann S. (2011b), Guerilla Marketing: The Nature of the Concept and Propositions for Further Research, "Asian Journal of Marketing", Vol. 5, Iss. 2, s. 39-54.
- Kastrenakes J. (2014), Pepsi's Bus Stop Ad in London Might Be the Best Use of Augmented Reality Yet, The Verge, 25 March, https://www.theverge.com/2014 /3/25/5545842/pepsi-bus-stop-ad-augmented-reality (dostęp: 28.07.2019).
- Levinson J.C. (2003), Guerrilla Marketing for Free: 100 No-Cost Tactics to Promote Your Business and Energize Your Profits, Houghton Mifflin, New York.
- Levinson J.C., Perry D.E. (2011), Guerrilla Marketing for Job Hunters 3.0: How to Stand Out from the Crowd and Tap Into the Hidden Job Market using Social Media and 999 other Tactics Today, Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey.
- Luxton S., Drummond L. (2000), What Is This Thing Called Ambient Advertising?, (w:) Proceedings of the Australia and New Zealand Marketing Academy Conference 2000, Gold Coast, Australia, s. 734-738.
- Maniu A.-I., Zaharie M.-M. (2014), Advertising Creativity - The Right Balance between Surprise, Medium and Message Relevance, "Emerging Markets Queries in Finance and Business. Procedia Economics and Finance", Vol. 15, s. 1165-1172.
- Marchini R., Tebbutt K. (2007), Blue Spam: Is It Legal?, http://www.dechert.com/ files/Publication/c85a1f90-7c38-4c41-af86-45ccf68da685/Presentation/Publication Attachment/e774084f-3e44-4567-a086-568e7c2389d1/WDPR0707_marchini-tebbutt. pdf (dostęp 11.08.2019).
- Margolis J., Garrigan P. (2008), Guerilla Marketing for Dummies, Wiley Publishing, Indianapolis, Indiana.
- Meyer W.-U., Niepel M. (2000), Surprise, (w:) V. Ramachandran (ed.), Encyclopedia of Human Behavior, Academic Press, Orlando, s. 353-358.
- Miko F. (1988), Umenie lyriky, Slovenský spisovateľ, Bratislava.
- Mruk H., red. (2004), Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Murdoch A. (2003), Kreatywność w reklamie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Nissan Altima Making Waves on Canada Day (2012), Nissan News USA, 26 June, https://nissannews.com/en-US/nissan/usa/channels/us-united-states-corporate/releases /nissan-altima-making-waves-on-canada-day?la=1 (dostęp: 29.07.2019).
- Patalas T. (2009), Guerillový marketing: jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu, Grada Publishing, Praha.
- Petrykowska J. (2011), Wybrane aspekty nowoczesnych form promocji, "Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie", t. XXXVIII, z. 404, s. 117-126.
- Saucet M. (2015), Street Marketing - The Future of Guerrilla Marketing and Buzz, Praeger Publishers, Santa Barbara.
- Shankar A., Horton B. (1999), Ambient Media - Advertising's New Media Opportunity?, "International Journal of Advertising", Vol. 18, No. 3. s. 305-321.
- Sinan N., Aytekin P., Ay C. (2010), Guerrilla Marketing Communication Tools and Ethical Problems in Guerilla Advertising, "American Journal of Economics and Business Administration", Vol. 2, No. 3, s. 280-286.
- Sutherland J., Canwell D. (2008), Klucz do marketingu. Najważniejsze teorie, pojęcia, postaci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Szobiová E. (2004), Tvorivosť - od záhady k poznaniu. Chápanie, zisťovanie a rozvíjanie tvorivosti, Stimul, Bratislava.
- Szyszka M. (2013), Kształtowanie wizerunku instytucji pomocy spolecznej w mediach, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa.
- Štrbová E. (2012), Organizácia a motivácia v event marketingu, Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra.
- Taranko T. (2015), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Oficyna a Wolters Kluwer business.
- UNCTAD (2004), Creative Industries and Development, https://unctad.org/en/docs/ tdxibpd13_en.pdf (dostęp 12.10.2019).
- Vysekalová J., Komárková R. (2002), Psychologie reklamy, Grada Publishing, Praha.
- [www 1] http://median.s151960.gridserver.com/wp-content/uploads/2013/03/Bacardi-3D-Projection-Mapping-in-Vienna2.jpg (dostęp: 1.08.2019).
- [www 2] https://www.cinechronicle.com/wp-content/uploads/2013/10/Telekinesie-Carrie -Thinkmodo.jpg (dostęp: 2.08.2019).
- [www 3] http://static3.businessinsider.com/image/52d5'7c9ecad04b379d4ec38-846-464/ devils-due.png (dostęp: 2.08.2019).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171587534