PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 7 | 81--89
Tytuł artykułu

Rola wizerunku w odniesieniu do rozwoju społeczno-gospodarczego miasta

Warianty tytułu
The role of image in the context of town social and economic development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono wybrane zagadnienia odnoszące sie do roli wizerunku w kontekście rozwoju społeczno-gospodarczego miasta. Na początku zaprezentowane zostały teoretyczne aspekty wizerunku miasta, z uwzględnieniem jego definiowania, wyszczególnienia adresatów działań związanych z kreowaniem wizerunku miasta, charakterystyki ważnych funkcji, jakie pełni wizerunek. W dalszej części omówiono role wizerunku w rozwoju społeczno-gospodarczym miasta na przykładzie wzmacniania inwestycyjnej atrakcyjności miasta, zaprezentowano wymiary atrakcyjności inwestycyjnej uwzględniające kluczową rolę wizerunku. Przedstawiony został również pozytywny wpływ wizerunku na wybrane sfery funkcjonowania miasta, z szerszą charakterystyką oddziaływania na sferę społeczną.(abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses selected problems referring to the role of image in the context of town social and economic development. Its initial part presents theoretical aspects of town image, placing particular emphasis on its definition, listing the recipients of activities related to town image creation and characterizing the important functions played by a town image. Next, the role of image in town social and economic development is discussed from the perspective of its investment attractiveness strengthening and the dimensions of investment attractiveness, including the key role of image, are presented. Positive impact of image on selected spheres of town functioning is also discussed and supplemented by broader characteristics of its influence on the social sphere.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
81--89
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ballotta M., 2004, Factors, actions and policies to determinate the investment attractiveness of a territorial system, Word Bank, WBI/PSD Investment Climate, Seminar Series, Ambrosetti, Washington.
  • Domański T., 2006, Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.
  • Florek M., 2007, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.
  • Glińska E., Florek M., Kowalewska A., 2009, Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Kaczmarczyk M., 2011, Inwestycje przyciągają inwestycje, [w:] Miasta atrakcyjne dla biznesu, dodatek specjalny magazynu "Forbes" nr 5.
  • Kornak A., 1997, Jak gospodarować w regionach, gminach, miejscowościach turystycznych i uzdrowiskowych, Wyd. Comer, Toruń.
  • Koźmiński A., Piotrowski W., 1996, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Łuczak A., 2006, Wizerunek jako element strategii marketingowej miasta, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.
  • Marketing places Europe, 1999, aut. P. Kotler, C. Asplund, I. Rein, D. Heider, Prentice Hall, London.
  • Martin R., 2003, A study on the factors of regional competitiveness. A draft final report for The European Commission Directorate - General Regional Policy, University of Cambridge, Ecorys - Nei, Rotterdam.
  • Rainisto S., 2003, Success factors of place marketing: A study of place marketing practices in Northern Europe and the United States, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business, Espoo, Finland.
  • Stawiszyński T., 2011, Szczęśliwe adresy, "Newsweek Polska" nr 19.
  • Szromnik A., 2006, Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.
  • Szromnik A., 2010, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Zboralski M., 2000, Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171589929

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.