PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 6, CD 3 | 824--836
Tytuł artykułu

Zasady szkolenia kierowców w drogowym transporcie ładunków niebezpiecznych jako element zwiększenia bezpieczeństwa

Warianty tytułu
Rules for Driver Training in Road Transportation of Dangerous Goods as an Element of Safety Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wszyscy pracownicy związani z przewozami ładunków niebezpiecznych powinni przejść szkolenie na temat zagrożeń stwarzanych przez towary niebezpieczne, odpowiednio do stopnia ryzyka utraty zdrowia lub narażenia, mogących być skutkiem wypadku przy przewozie takich towarów, z uwzględnieniem ich załadunku i rozładunku. Celem szkolenia powinno być zapoznanie pracowników z bezpiecznymi sposobami postępowania oraz z procedurami ratowniczymi. Szkolenie powinno być okresowo uzupełniane szkoleniem doskonalącym uwzględniającym zmiany w przepisach. Dokumenty potwierdzające przeprowadzenie szkoleń powinny być przechowywane przez pracodawcę i udostępniane pracownikowi lub właściwej władzy na ich wniosek. Powinny być one weryfikowane przy podejmowaniu nowego zatrudnienia. Stosowany w Polsce system szkolenia i egzaminowania kierowców spełnia swoją rolę związaną z poprawą i zachowania bezpieczeństwa w przewozach ładunków niebezpiecznych w transporcie drogowym. Statystyki wypadków drogowych w Polsce jednoznacznie wskazują, że przy około 10% udziale ładunków niebezpiecznych w przewozach ogółem procentowy udział samochodów w wypadkach jest znacznie poniżej powyższej wielkości statystycznej. To potwierdza powyższą tezę o właściwej roli szkolenia a wskazany jego zakres i formy egzaminowania spełniają założoną rolę. (fragment tekstu)
EN
Participants of transportation should train their employee in the following areas: General Training - employees should know the general requirements contained in the regulations on the transport of dangerous goods. Workplace training - employees should be trained in the regulations concerning the carriage of dangerous goods, closely corresponding to their responsibilities and duties. In cases where the carriage of dangerous goods involves a multimodal transport operation, workers should be familiar with the requirements for other modes of transport.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
824--836
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Bibliografia
  • 1. J. Sadowski, Bezpieczeństwo transportu drogowego ładunków niebezpiecznych, Logistyka 3/2011
  • 2. Art. 21.1 Ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych.
  • 3. (Dz. U. 2002 nr 199 poz. 1671)
  • 4. Zrestrukturyzowana Umowa ADR obowiązująca od dnia 1 stycznia 2011 r
  • 5. www.nik.gov.pl/plik/id,3552,vp,4524.pdf
  • 6. www.polpoz.pl/data/gfx/pictures/large/5/1/15_1.png
  • 7. www.znaki-drogowe.pl/images/stories/oznakowanie/niebezpieczneb.png
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171607189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.