PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | 25 (XXV) | nr 27 (4) | 15--28
Tytuł artykułu

Perception of Big Music Festival by Its Participants - Context of Event Sponsors' Marketing Activities

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Huge marketing events may be used by their sponsors to provide vast masses of people with extraordinary and memorable experiences that have a powerful impact on a brand image. Music festivals have a considerable potential in this respect. This paper demonstrates how participants of Pol'and'Rock Festival see this event in the marketing dimension and how they perceive activities performed by sponsors. The authors conducted survey research, the results of which showed that festival participants recognise and accept marketing activities carried out by the event organiser and sponsors. The majority of respondents are aware of the fact that they could not attend concerts free of charge without financial support provided by sponsors. The results of the research not only serve as a basis for further, in-depth scientific analyses, but also enable the festival organiser and its partners to gain knowledge of how to perform marketing activities in an effective manner. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
15--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
  • Cracow University of Economics, Poland, former student
Bibliografia
  • Andersson, T.D., Armbrecht, J., Lundberg, E. (2012). Estimating use and non-use values of a music festival. "Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism", Vol. 12, No. 3. DOI: 10.1080/15022250.2012.725276.
  • Andersson, T.D., Getz, D. (2008). Stakeholder management strategies of festivals. "Journal of Convention & Event Tourism", Vol. 9, No. 3. DOI: 10.1080/15470140802323801.
  • Chmielewska-Szlajfer, H. (2019). Woodstock Station Festival: Practicing Recognition. Ordinary Celebrations [in:] Chmielewska-Szlajfer, H., Reshaping Poland's Community after Communism, Cham: Palgrave Macmillan. DOI: /10.1007/978-3-319-78735-0.
  • Close, A.G., Finney, R.Z., Lacey, R.Z., Sneath, J.Z. (2006). Engaging the consumer through event marketing: Linking attendees with the sponsor, community, and brand. "Journal of Advertising Research", Vol. 46, Iss. 4.
  • Dobek-Ostrowska, B. (1999). Podstawy komunikowania społecznego. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
  • Gębarowski, M. (2007). Nowoczesne formy promocji. Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
  • Gwinner, K.P., Eaton, J. (1999). Building brand image through event sponsorship: The role of image transfer. "Journal of Advertising", Vol. 28, Iss. 4. DOI: 10.1080/00913367.1999. 10673595.
  • Hajduczenia, J., Kleszczyński, J., Braksator, M. (2011). Przystanek Woodstock 2009 and 2010 - danger to life and health and medical security of mass event. "Wiadomosci Lekarskie", Vol. 64, No. 2.
  • Han, J., Wang, W., Zheng, Ch., Zhang, J. (2017). Host perceptions of music festival impacts: time and space matter?. "Asia Pacific Journal of Tourism Research", Vol. 22, No. 11. DOI: 10.1080/10941665.2017.1374986.
  • Hutabarat, P., Gayatri, G. (2014). The influence of sponsor-event congruence in sponsorship of music festival. "South East Asian Journal of Management", Vol. 8, No. 1.
  • Jaworowicz, P., Jaworowicz, M. (2016). Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Warszawa: Difin.
  • Kaak, W. (2016). Bezpieczeństwo imprez masowych. Przystanek Woodstock - praktyczne aspekty zabezpieczenia. "Studia Administracji i Bezpieczeństwa", nr 1.
  • Kinnunen, M., Luonila, M., Honkanen, A. (2019). Segmentation of music festival attendees. "Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism", Vol. 19, Iss. 3. DOI: 10.1080/15022250. 2018.1519459.
  • Kruger, M., Saayman, M. (2019). 'All that jazz': the relationship between music festival visitors' motives and behavioural intentions. "Current Issues in Tourism", Vol. 22, No. 19. DOI: 10.1080/13683500.2018.1451496.
  • Kuglasz, J. (2019). Bezpieczeństwo Przystanku Woodstock w odbiorze jego uczestników [in:] Cieślikowska, M., Szostakowski, M., eds., Warsztaty badawcze doktorantów. Między teorią a praktyką metodologiczną. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
  • Lesicki, T. (2015). Proces rytualny i świat wyobrażony na festiwalach muzycznych. "Ars Educandi", nr 12. DOI: 10.26881/ae.2015.12.10.
  • Martensen, A., Grønholdt, L. (2008). How events work: understanding consumer responses to event marketing. "Innovative Marketing", Vol. 4, Iss. 4.
  • Moch, M. (2017). Przystanek Woodstock - najbezpieczniejsza impreza masowa w Polsce?. "Studia Administracji i Bezpieczeństwa", nr 2.
  • Mruk, H., ed. (2004). Komunikowanie się w biznesie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Müller, M. (2015). What makes an event a mega-event? Definitions and sizes. "Leisure Studies", Vol. 34, No. 6. DOI: 10.1080/02614367.2014.993333.
  • Nowacki, M. (2014). Przystanek Woodstock jako produkt turystyczny: jakość festiwalu a zadowolenie i lojalność uczestników [in:] Krakowiak, B., Stasiak, A. eds., Kultura i turystyka - w kręgu wydarzeń. Łódź: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego.
  • Rerek, M., Dłużewska, A. (2016). Czy muzyka ma znaczenie? Powody uczestnictwa w koncertach jednodniowych i festiwalach muzycznych. "Geography and Tourism", Vol. 4, No. 1. DOI: 10.5281/zenodo.56743.
  • Rochowicz, M., (2012). Recyklingowo na Woodstock. "Przegląd Papierniczy", nr 8.
  • Rowley, J., Williams, C. (2008). The impact of brand sponsorship of music festivals. "Marketing Intelligence & Planning", Vol. 26, No. 7. DOI: 10.1108/02634500810916717.
  • Skonieczna-Żydecka, K., Maciejewska, D., Czerwińska-Rogowska, M., Ryterska, K, Palma, J., Stachowska, Z., Stachowski, A., Gudan, A., Mruk, H., Kałduńska, J., Świniarska, B., Mijal, P., Stachowska, E. (2018). Dysbiotic factors and frequency of paintful defecation - result in Woodstock for future healthy study 2016-2017. 14th Warsaw International Medical Congress. Abstract book, 10th-13th May, Warsaw.
  • Skonieczna-Żydecka, K., Stachowska, E., Maciejewska, D., Ryterska, K., Palma, J., Czerwińska-Rogowska, M., Kaczmarczyk, M., Gudan, A., Mruk, H., Świniarska, B., Kałduńska, J., Stachowska, Z., Mijal, P., Mazur, T., Kupczyński, M., Marlicz, W. (2018). The digestive health among participants of the Woodstock Rock Festival in Poland - A cross-sectional survey. "International Journal of Environmet Reearch and Public Health", Vol. 15, Iss. 10. DOI: 10.3390/ijerph15102256.
  • Stachowska, E., Maciejewska, D., Ryterska, K., Baszuk, P., Skonieczna-Żydecka, K., Czerwińska-Rogowska, M., Palma, J., Gudan, A., Mruk, H., Wolska, A., Mazur, T., Paszkiewicz, D., Stachowska, Z., Stachowski, A., Marlicz, W. (2018). Abdominal pain and disturbed bowel movements are frequent among young people. A population based study in young participants of the Woodstock Rock Festival in Poland. "Journal of Gastrointestinal and Liver Diseases", Vol. 27, No. 4. DOI: 10.15403/jgld.2014.1121.274.pol.
  • Węcławiak, A. (2016). "Performuj albo giń". Przystanek Woodstock jako performans kulturowy. "Amor Fati", nr 1(5).
  • Wood, E.H. (2009). Event marketing: Experience or outcome?. "Journal of Promotion Management", Vol. 15, Iss. 1-2. DOI: 10.1080/10496490902892580.
  • Zarantonello, L., Schmitt, B.H. (2013). The impact of event marketing on brand equity. "International Journal of Advertising", Vol. 32, Iss. 2. DOI: 10.2501/IJA-32-2-255-280.
  • Żyła, M. (2017). Przystanek Woodstock XXI wieku, czyli teatralizacja społeczeństwa i zmierzch subkultur. "Świat i Słowo", nr 2(29). DOI: 10.5281/zenodo.12047.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171609169

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.