PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | 32 | 111--131
Tytuł artykułu

Diagnoza kondycji wewnętrznej organizacji przy wykorzystaniu analizy SWOT - TOWNS na przykładzie uczelni wyższej "X"

Warianty tytułu
Diagnosis of the International Organization Using the Swottowns Analysis on the Example of a University
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było podjęcie próby dotyczącej diagnozy kondycji wewnętrznej Uczelni Wyższej "X" przy wykorzystaniu analizy SWOT - TOWS, wskazując na silne i słabe strony prowadzonej działalności, a także określając szanse i zagrożenia, mogące pojawić się w jej otoczeniu zewnętrznym. W wyniku analizy, Autorzy doszli do wniosku, że badana organizacja powinna przyjąć strategię działania opierającą się na jej mocnych stronach i szansach. Kombinacja ta otrzymała najwyższy wynik pod względem sumy interakcji i sumy iloczynów. Uzyskane wyniki zbiorcze upoważniają również do wniosku, że najbardziej pożądanym wariantem rozwoju dla Uczelni Wyższej X jest przyjęcie strategii agresywnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article was to attempt to diagnose the internal condition of the "X" University using the SWOT-TOWS analysis, indicating the strengths and weaknesses of the business, as well as determining the opportunities and threats that may appear in its external environment. As a result of the analysis the authors came to the conclusion that the examined organizations houldadoptanaction strategy based on its strengths and opportunities. This combination was granted the highest score in terms of the sum of interactions and the sum of products. The obtained aggregate results also let draw the conclusion that the most desirable development option for the X University is the adoption of an aggressive strategy. (original abstract)
Twórcy
  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
Bibliografia
  • Bednarz P., Analiza miejsca firmy spin off w łańcuchu wartości. Planowanie strategiczne [w:] Bąk M., Kulawczuk P. (red.), Modele biznesowe budowy i rozwoju firm spin off na podbudowie szkoły wyższej, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2010.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017.
  • Kowal W., Opracowanie strategii marketingowej [w:] Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
  • Lake N., Planowanie strategiczne w firmie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.
  • Michalak A., Techniki analizy SWOT stosowane w ocenie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i doborze strategicznym, "Zeszyt Naukowy - Wyższa Szkoła Handlu i Usług w Poznaniu" 2007 nr 13.
  • Obłój K., Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • Sosnowska A. Jurek - Stępień S., Zarządzanie strategiczne - wybór i realizacja strategii przedsiębiorstwa, Wydawnictwo NOVUM, Płock 2013.
  • Tesławski M., Projektowanie strategii marki, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2018.
  • Trzciński R., Zagraniczni studenci - czy potencjalni uczestnicy polskiego rynku pracy? [w:] Konieczna- Sałamatin J. (red.), Imigranci o wysokich kwalifikacjach na polskim rynku pracy, Wyd. iSEE i Fundacja "Nasz Wybór", Warszawa 2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171610367

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.