PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | z.18 | 23--32
Tytuł artykułu

Strategie konkurencji polskich firm w sektorach szybko globalizujących się - wybór przewagi i obszaru konkurencji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W sektorze browarniczym, mniej zaawansowanym w proces globalizacji, sytuacja badanych firm przedstawia się korzystniej. Browary Lech z powodzeniem realizują strategię konkurencji czołowej i obrony własnego rynku. Zdając sobie sprawę z ograniczonych własnych zasobów, pozyskały strategicznego partnera barażowego gwarantującego dalszy rozwój firmy na podstawie strategii zintegrowanej. Browary średnie i małe jako docelową metodę rozwoju przyjęły budowę silnej pozycji w niszach regionalnych przy współudziale swych partnerów strategicznych.(fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
23--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • M.E. Porter: Strategia konkurencji. PWE, Warszawa 1992.
  • G. Stalk: Time - the next source of competitive adventage. "Harvard Business Review", July-August 1988.
  • G. Hamel, C.K. Prahalad: Competing for the future. Harvard Business Press 1994.
  • J. Kay: Podstawy sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1996.
  • M. Romanowska: Strategie rozwoju i konkurencji. CIM, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171621034

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.