PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 6 (89) | 3--8
Tytuł artykułu

Role informatyków w organizacjach

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie ujęcia badawczego, które łączy zagadnienia ról społecznych oraz profesji z etnografią jako metodą opisu materiału empirycznego. Badania były skoncentrowane na analizie ról społecznych, jakie informatycy pełnią w organizacjach. Wzięli w nich udział informatycy zatrudnieni w różnych przedsiębiorstwach działających na polskim rynku. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
3--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Abbott, A. (1988) The system of professions. An essay on the division of expert labor, The University of Chicago Press.
  • Barley, S.R. i Kunda, G. (2006) Contracting: a new form of professional practice. Academy of Management Perspectives, 20(1), s. 45-66.
  • Barley, S.R. i Kunda, G. (2004) Gurus, hired guns, and warm bodies. Itinerant experts in a knowledge economy, Princeton University Press, Princeton and Oxford.
  • Barley, S.R. i Kunda, G. (2001) Bringing work back in. Organization Science, 12(1) s. 76-95.
  • Benoit, C. (1989) The professional socialisation of midwives: Balancing art and science. Sociology of Health and Illness, 11 (2), s. 160-180.
  • Berger, P. L. i Luckmann, T. (1966/1983) Społeczne tworzenie rzeczywistości, PIW, Warszawa.
  • Czarniawska-Joerges, B. (1992) Exploring complex organizations. A cultural perspective, SAGE Publications, Newbury Park, London, New Delhi.
  • Freidson, E. (1994) Professionalism reborn. Theory, prophecy ancl policy, The Unisersity of Chicago Press,
  • Glaser, E.G. i Strauss A.L. (1967/1999) The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research, Aldine de Gruyter, Nesv York.
  • Goffman, E. (1959/2000) Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo KR, Warszawa.
  • Janssens, M. i Steyaert, C. (1999) The inhuman space of I IRNI: sensing the subject. Organization, 6(2), s. 371-383.
  • Jemelniak, D. (2007) Managers as lazy, stupid careerists? Contestation and stereotypes among software engineers. Journal of Organizational Change Management, 20 (4), s. 491-508.
  • Jemielniak, D. (2005) Kultura zawody i profesje, Prace i Materiały Instytutu Studiów Międzynarodowych SGH, 32, s. 7-22.
  • Konecki, K. (2000) Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa.
  • Kostera, M. (1996) Postmodernizm w zarządzaniu, PWE, Warszawa.
  • Kostera, M. , Proppe, M. i Szatkowski, M. (1994) Beyond the social role: the case of polish female professionals. Scandinavian Journal of Management, 10(2), s. 99-116.
  • Kunda, G. (1992) Engineering Culture. Control and commitment in a High-Tech corporation., Temple University Press, Philadelphia.
  • Larson, M.S. (1977) The rise of professionalism: A sociological analysis, University of California Press Berkeley.
  • Latusek, D. (2007) Zaufanie i nieufność w relacji sprzedawca - nabywca w polskim sektorze IT. Praca doktorska, WSPiZ, Warszawa.
  • Ludwicki, T, (2002) Modele współdziałania w organizacji projektowej. Praca doktorska, Wydział Zarządzania UI W, Warszawa.
  • McDonald, K.M. (1995) The sociology of the professions, Thousand Oaks, New Delhi, Sage Publications, London.
  • Orr, J.li. (1996) Talking about machines, Cornell University Press, Ithaca, London.
  • Postula, A. (2007) Rola informatyków w organizacjach. Rozprawa doktorska, Wydział Zarządzania UW, Warszawa.
  • Schein, E.H. (1968) Organizational socialization and the profession of management. Industrial Management Review, Winter, s. 210-224.
  • Shenhav, Y. (1999) Manufacturing rationality. The engineering foundations of the managerial revolution, Oxford University Press.
  • Strannegård, L. i Friberg, M. (2001) Already elsewhere. Play, identity and speed in the business world, Raster Forlag, Sweden.
  • Van Maanen, J. i Barley, S.R. (1984) Occupational communities: Culture and control in organizations, w: Cummings, L.L. I Staw, B.M. (eds.) Research in organizational behaviour, Vol. 6, s. 287-365. Greenwich, CT: JAI Press.
  • Vollmer, H.M. i Mills, D.L. (1966) Professionalization Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Watson, Tony J. (1994) In search of management, Culture, chaos & control in managerial work, International Thomson Business Press.
  • Weber, M. (2002) Gospodarka i społeczeństwo, WN PWN, Warszawa,
  • Wilensky, I I.L, (1964) The professionalizatioli of everyone?. The American Journal of Socio logy, LXX(2), s. 137-158.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171632526

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.